اسپیس ایکس به دلیل عدم ارائه مدارک موردنیاز پرتاب خود، 175 هزار دلار جریمه می‌شود

اقتصاد ۱۰۰ - اسپیس ایکس به دلیل عدم ارائه اطلاعات لازم در مورد مسیر حرکت فضاپیما و داده‌های مربوط به تجزیه‌و‌تحلیل برخورد احتمالی آن جریمه شده است.

اسپیس ایکس به دلیل عدم ارائه مدارک موردنیاز پرتاب خود، 175 هزار دلار جریمه می‌شود

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو،  اسپیس ایکس  پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد مسیر حرکت فضاپیما و داده‌های مربوط به تجزیه‌و‌تحلیل برخورد احتمالی آن را به اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) اعلام نکرد، با جریمه پیشنهادی  175 هزار دلاری  روبرو شده است. به گفته FAA، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک حداقل یک هفته قبل از پرتاب خود باید این داده‌ها را ارائه می‌کرده است.

پرتاب مورد بحث در این گزارش، به 54 ماهواره اینترنتی سرویس استارلینک شرکت اسپیس ایکس مربوط می‌شود که در تاریخ 19 آگوست 2022 (28 مرداد 1401) توسط موشک فالکون 9 از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال، فلوریدا به فضا پرتاب شدند.

به گزارش CNBC، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در بیانیه مطبوعاتی خود گفت:

«داده‌های مسیر و تجزیه‌و‌تحلیلی برخورد احتمالی پرتاب برای ارزیابی احتمال برخورد یک فضاپیما با یکی از هزاران شیء ردیابی شده در مدار زمین استفاده می‌شود.»

مبلغ جریمه اسپیس ایکس

اسپیس اکس

FAA همچنین در نامه اجرایی خود اشاره کرده که حداکثر مجازات مدنی برای چنین تخلفی 262666 دلار است، با این حال، این مقام ناظر پس از بررسی تحقیقات خود در مورد این حادثه، مبلغ جریمه کمتری را پیشنهاد کرده است.

SpaceX اکنون 30 روز فرصت دارد تا به این اخطار پاسخ دهد. البته باید توجه داشت که در این مرحله، اسپیس ایکس از نظر فنی مجبور به پرداخت هیچ جریمه‌ای به FAA نیست، بلکه ابتدا شرکت فضایی باید به این موضوع رسیدگی کند و FAA با توجه به اطلاعاتی که با آن‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، جریمه نهایی را تعیین می‌کند.

این مأموریت یکی از 61 پرتابی بوده که اسپیس ایکس در سال 2022 انجام داد و رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساند. در حال حاضر، از ابتدای سال میلادی 2023، به طور متوسط هر چهار روز یک مأموریت توسط این شرکت برای گردش به مدار زمین انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز