ایلان ماسک سکان هدایت توییتر را واگذار می‌کند؛ رییس بعدی کیست؟

اقتصاد ۱۰۰ - ایلان ماسک، مالک و رئیس توییتر امروز اعلام کرد که می‌خواهد وقت کمتری را صرف مدیریت این پلتفرم کرده و نهایتاً فردی دیگری را به‌عنوان رئیس جدید توییتر انتخاب کند

ایلان ماسک سکان هدایت توییتر را واگذار می‌کند؛ رییس بعدی کیست؟

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، ایلان ماسک با هدف انتصاب جانشین خود به‌عنوان مدیرعامل توییتر تا پایان سال ۲۰۲۳، به‌صورت مجازی در اجلاس جهانی دولت در دبی شرکت کرد.

کاندیدای اصلی برای تصاحب جایگاه ماسک، سرمایه گذار و مهندسی به‌نام سریرام کریشنان (Sriram Krishnan) است که رزومه‌ای بی‌نقص برای ریاست توییتر دارد. کریشنان قبلاً سرپرست تیم‌های محصول و مهندسی در توییتر، متا و مایکروسافت بوده است.

رئیس جدید توییتر

ماسک در اجلاس جهانی دولت در دبی گفت:

فکر می‌کنم زمان آن رسیده که وضعیت شرکت را تثبیت کنم و مطمئن شوم که از نظر مالی در یک نقطه امن قرار دارد. این فرایند تا پایان سال جاری انجام خواهد شد و سپس باید رئیس جدید توییتر را معرفی کنم. نقشه راه برای اداره و پیشرفت این شرکت به‌وضوح ترسیم شده است‌؛ بنابراین فقط باید فردی مناسب پیدا کنم که بتواند این مسئولیت را تقبل کند.

متقاعدکردن فردی برای هدایت توییتر امری دشواری برای ماسک محسوب می‌شود؛ زیرا قانون‌گذاران، مدیران حوزه فناوری و گروه‌های مدافع از بی‌پروایی او و تصمیم‌گیری‌های هیجانی‌‌اش انتقاد کرده‌اند.

چرا ماسک تصمیم گرفت فرد دیگری با به‌عنوان رئیس جدید توییتر برگزیند؟

رئیس جدید توییتر

در اکتبر ۲۰۲۲، ماسک توییتر را به‌قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرده و نام خود را به‌عنوان مدیرعامل این شرکت رسانه‌های اجتماعی ثبت کرد.

اواخر سال گذشته، ماسک نشان داد که قصد ندارد به طور دائم مدیرعامل توییتر باشد و در نهایت ریاست را به‌شخص دیگری واگذار خواهد کرد.

در ماه دسامبر، یعنی کمتر از دو ماه پس از خرید این‌شبکه اجتماعی، ماسک در یک نظرسنجی توئیتری از مردم پرسید که آیا باید از ریاست توییتر کناره‌گیری کند یا خیر. در این نظرسنجی ۱۷.۵ میلیون کاربر شرکت کردند که در‌نهایت ۵۷.۵ درصد خواهان کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیریت توییتر و ۴۲.۵ درصد خواهان ادامه مدیریت او در این شبکه اجتماعی شدند.

او پس از اتمام نظرسنجی تصمیم به‌کناره‌گیری گرفت و گفت: «به‌محض یافتن فردی که برای پذیرش عنوان رئیس جدید توییتر به‌اندازه کافی احمق باشد، از مدیرعاملی کناره‌گیری خواهم کرد. پس از آن تنها تیم نرم‌افزار و سرورها را مدیریت خواهم کرد.»

دوران ریاست او در توییتر تاکنون دشوار بوده و با کاهش گسترده کارکنان، کاهش هزینه‌های تبلیغ کنندگان و درنهایت روند نزولی درآمد این پلتفرم همراه بوده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران تسلا (شرکت خودروسازی آمریکایی که ماسک ریاست آن را برعهده دارد) نگران هستند او در زمانی که این شرکت با چالش‌های تقاضا و رقابت فزاینده مواجه است، با مشکلات توییتر منحرف شود.

از آنجایی که ایلان ماسک میلیاردها دلار از سهام تسلا را برای تامین پول مورد نیاز برای خرید توییتر فروخت، این نگرانی و خشم سرمایه‌گذاران کاملا به‌جاست و روی تصمیم ماسک برای واگذاری ریاست توییتر تاثیر گذاشته است.

ماسک پس‌از مصاحبه خود در توییتی نوشت: «دو شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس در حال حاضر موقعیت بهتری نسبت به قبل دارند. اسپیس‌ایکس می‌تواند پیشرفت زیادی داشته باشد حتی اگر زمان کمتری را در آنجا بگذرانم، در حالی که تسلا همچنان نیازمند حضور من است.»

اگر ماسک قصد کناره‌گیری از مقام خود را داشت، چرا توییتر را خرید؟

رئیس جدید توییتر

ماسک در مورد دلیل خود برای خرید این پلتفرم گفت: «من به‌دنبال این بودم که توییتر را از اول بسازم و انتظار داشتم عملی شدن تغییرات مورد نظرم سه تا پنج سال پیشرفت را برای این پلتفرم به‌ارمغان بیاورد. من هنوزم معتقدم که با اجرایی شدن نقشه‌ها، ما شاهد یک شتاب فوق‌العاده در فناوری خواهیم بود.»

وی درباره انگیزه‌های خود برای خرید توییتر گفت: «به‌عقیده من، بسیار مهم است که یک فضای عمومی دیجیتال با حداکثر اعتماد وجود داشته باشد؛ جایی که مردم در داخل کشورها و در سطح بین‌المللی بتوانند با کمترین میزان سانسور نظرات خود را، هر چند منتقدانه، به‌اشتراک بگذارند.»

با این طرز تفکر، او خود را «مطلق‌خواه آزادی بیان» معرفی کرده است. از طرف دیگر، به‌تازگی ماسک گفته تمام رسانه‌های اجتماعی باید به‌قوانین کشورهای دیگر پایبند باشند و سعی نکنند که فراتر از قوانین کشورها عمل کنند!

ماسک خود را حامی آزادی بیان معرفی کرده، اما از طرف دیگر در عمل از قوانین سانسور در کشورها پیروی می‌کند. با این عملکرد او با انتقاداتی روبرو شده و در پاسخ به منتقدان گفت: «برای من امکان‌پذیر نیست که تمام جنبه‌های توییتر را در سراسر جهان یک شبه اصلاح کنم، در حالی که هنوز مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس هستم.»

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به توجه به لایحه افزایش یک روز به تعطیلات هفتگی ، با کدام گزینه موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما