راز موفقیت بوگاتی در چیست؟

اقتصاد ۱۰۰ - وقتی سریعترین خودروی روی زمین را تولید می‌کنید، یعنی الزاماتی را در نظر گرفته که سایر تولیدکنندگان حتی نامش را هم نشنیده و این یکی از رازهای موفقیت بوگاتی در تولید سریعترین خودروی جهان است.

راز موفقیت بوگاتی در چیست؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، در این زمینه راز موفقیت بوگاتی در داشتن مترولوژیست منحصربفردی است که در تمامی فرایندها اطمینان حاصل می‌کند که قطعات و فرایندها مطابق بالاترین استانداردهای ممکن هستند.

اما مغز متفکر این داستان و مسوول این بخش کسی نیست جز گریگور هالر مایر، مهندس مترولوژیستی که تمرکزش روی میلیمترهاست.

مترولوژیست از اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق در علم و صنعت استفاده کرده تا اطمینان پیدا کند که محصولات و فرایندها طبق استانداردها هستند.

هالر مایر در اینجا مسوول اندازه گیری و تجزیه و تحلیل قطعات و قراردادن بهینه آنها در هر وسیله نقلیه‌ای است که بوگاتی می‌سازد.

 

78678

هدف نهایی این است که محصولی که از کارخانه Molsheim بیرون می‌آید یه بهترین نحو مونتاژ شده باشد.

هالن مایر در این زمینه توضیح می‌دهد:"همه قطعات باید از هر نظر چه فنی و چه اپتیکال به درجه تکامل رسیده باشند. از همه مهمتر ظاهر کلی بوگاتی باید یک هارمونی کامل را به معرض تماشا بگذارد.نمای بیرونی و داخلی هر خودروی تولید شده باید تعادل کاملی بین زیبایی شناسی، راحتی و کیفیت باشد. به عنوان نمونه من باید دلیل شکاف بین دو قطعه را برای تحمل تعریف شده زیر فشار به صورت میلیمتری را پیدا کنم.چرا که اختلاف میلیمتری باعث تولید صدای نامطلوب در سرعت زیاد خودروی اسپرت ما می‌شود."

مترولوژیست بوگاتی از ابزارهای دستی سنتی و همچنین اسکنرهای مدرن ۳ بعدی با دقت ۰.۰۰۵ میلیمتر در این زمینه استفاده می‌کند.

bugatti-metrology (1)

جدیدترین و پیچیده‌ترین نرم افزارهای حرفه‌ای به وی کمک کرده تا کیفیت، درجه تحمل، ابعاد و اجزای مختلف تولید شده را تجزیه و تحلیل کند.

وقتی هالر مایر قطعه‌ای را می‌یابد که الزامات را برآورده نکرده، در تلاش برای یافتن ریشه مشکل، دست به تحلیل عمیق‌تر می‌زند.

وقتی مشکل معلوم شد، با همکاری نزدیک با مهندسان و صنعتگران بوگاتی شروع به کار کرده و برای هر مورد خاص یک رویکرد فردی و خاص را طراحی می‌کند.

وی یافته‌های خود را با متخصصان آتلیه در Molsheim و یا با تامین کنندگان خارجی قطعات در میان می‌گذارد.

برای حل مشکل نیاز به تطبیق قطعات است اما گاهی اوقات نیز باید قطعات جایگزین شود و پس از نصب مجدد، ارزیابی‌های مجدد توسط هالر مایر انجام شده تا اطمینان حاصل شود که مشکل دوباره رخ نخواهد داد.

bugatti-metrology

منبع: motor1

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما