فناوری شارژ ۳۰۰ وات شیائومی، گوشی شما را در عرض ۵ دقیقه فول شارژ می‌کند + ویدیو

اقتصاد ۱۰۰ - فناوری شارژ ۳۰۰ وات شیائومی در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی شد. در یک ویدیو ببینید که چگونه این آداپتور شارژ، در عرض ۵ دقیقه یک گوشی را فول شارژ می‌کند!

فناوری شارژ ۳۰۰ وات شیائومی، گوشی شما را در عرض ۵ دقیقه فول شارژ می‌کند + ویدیو

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از گجت نیوز، اکتبر گذشته شیائومی از فناوری موبایل ۲۱۰ واتی خودش رونمایی کرد و سپس ردمی، برند زیرمجموعه آن‌ها نیز از فناوری شارژ‌ ۲۴۰ واتی پرده برداشت. دیگر برند چینی، ریلمی نیز در یک ویدیو نشان داد که باتری یک گوشی با توان شارژ ۲۴۰ واتی در چه مدتی شارژ کامل می‌شود. به‌دنبال آن اوپو و وان پلاس هم از فناوری‌های شارژ ۲۴۰ واتی خود پرده برداری کردند.

 

اما حالا شیائومی یک گام از رقبا جلوتر رفته و از فناوری شارژ ۳۰۰ وات خودش در نمایشگاه MWC پرده‌برداری کرده است. فناوری شارژی که می‌تواند در عرض تنها ۵ دقیقه، یک باتری را از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. این، نصف مدت زمانی است که شارژرهای ۲۴۰ واتی یک باتری را شارژ می‌کنند. علیرغم این ظرفیت شارژ بیشتر، اما آداپتور شارژ 300W شیائومی هم اندازه شارژرهای ۲۱۰ واتی است. این به‌لطف طراحی ماژولار بهتر و دفع حرارت بهینه‌تر در داخل به‌دست آمده است.

 

دمو ویدیویی فناوری شارژ ۳۰۰ وات شیائومی

 

 

 

 

 

شیائومی برای معرفی این فناوری، از گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس کمک گرفت و باتری ۴،۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را شارژ کرد. این درحالیست که برای معرفی فناوری شارژ‌ ۲۱۰ واتی خودش از باتری بزرگ‌تر ۴،۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ردمی نوت ۱۲ دیسکاوری ادیشن استفاده کرده بود. همانطور که در ویدیوی بالا می‌بینید، باتری این گوشی در عرض ۱ دقیقه ۲۰ درصد شارژ می‌شود و بعد از ۲ دقیقه و ۱۲ ثانیه، ظرفیت آن به ۵۰ درصد می‌رسد. چند صدم ثانیه مانده به ۵ دقیقه هم باتری این گوشی فول شارژ می‌شود. قدرت‌سنج توان ورودی ۲۹۰ واتی را برای آداپتور نشان می‌دهد و موفق شده بعد از دو دقیقه شارژ توان بالاتر از ۲۸۰ واتی را حفظ کند.

 

بی‌شک فناوری شارژ ۳۰۰ وات شیائومی نقطه عطف بزرگی برای صنعت موبایل است؛ هرچند غول چینی اشاره نکرده که چه زمانی این آداپتورهای شارژ را به‌تولید انبوه خواهد رساند. علاوه بر این، اعلام نکرده که حداکثر چرخه شارژ باتری‌هایی که با این فناوری شارژ می‌شوند، چقدر خواهد بود و آیا تأثیری روی طول عمر مفید یک باتری می‌گذارد یا خیر؟

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : برای خرید طلا چند انتخاب دارید؛ خرید زیورآلات طلا مانند النگو، گردنبند و...، خرید سکه، خرید…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز