افزایش تعرفه واردات گوشی‌های همراه بالای 600 دلار در سال آینده

اقتصاد ۱۰۰ -نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بررسی لایحه بودجه 1402، با طرح پیشنهادی دولت موافقت و حقوق ورودی واردات گوشی همراه خارجی بالای 600 دلار را 15 درصد تعیین کردند.

افزایش تعرفه واردات گوشی‌های همراه بالای 600 دلار در سال آینده

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ، نمایندگان مجلس در جلسه نوبت عصر تاریخ هفتم اسفندماه، بخش درآمدی لایحه بودجه 1402 کل کشور را مورد بررسی قرار دادند و سپس، بند «ط» تبصره 7 را به تصویب رساندند. طبق بند «ط»، حقوق ورودی برند تجاری واردات گوشی‌های همراه خارجی بالای 600 درصد حداقل 15 درصد مشخص می‌شود. همچنین واردات سایر برندها به ماخذ دوبرابر محاسبه و دریافت خواهد شد. وزارت امور اقتصادی و دارایی وظیفه دارد منابع حاصل از اجرای این حکم را به ردیف درآمدی سال 1401 واریز نماید. واردات این دسته از کالاها از طریق مناطق آزاد تجاری و صنعتی، مشمول این حکم خواهد شد.

افزایش تعرفه واردات گوشی‌های همراه

 

نمایندگان مجلس اعلام کردند این تعرفه صرف حمایت از توسعه زیرساخت‌های صنعت میکروالکترونیک می‌شود. مسئولیت تقسیم کار نهادی وظایف و راهبری تحقق اهداف بند مزبور نیز برعهده کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت سیزدهم قرار دارد. طرح تغییر تعرفه گوشی‌های همراه بالای 600 دلار از سایر گوشی‌ها، دو سال گذشته توسط مجلس پیشنهاد و تصویب شد. اکنون در سال 1402، تعرفه 12 درصدی این گوشی‌ها سه درصد افزایش می‌یابد که با توجه به نرخ کنونی دلار در کشور، مبلغ قابل‌توجهی خواهد شد.

«مجتبی رضاخواه»، نماینده استان تهران مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش تعرفه واردات گوشی‌های همراه بالای 600 دلار گفت:

دولت سیزدهم رویکرد اشتباهی برای رجیستر نکردن برخی از برندهای موبایل در پیش گرفته که این باعث بی‌نظمی در بازار شده است. در صورتی که دولت قصد افزایش مالیات برای این گوشی‌های تلفن همراه را دارد، باید آن را هرچه سریع‌تر اعلام کند؛ نه اینکه این موبایل‌ها را رجیستری نکرده و باعث نارضایتی مردم شود.

او تاکید دارد دولت باید برای رفع بی‌نظمی ایجاد شده، تمامی گوشی‌های همراه مورد نیاز مردم ایران را رجیستر و ثبت سفارش کند. او البته اعلام کرد با افزایش مالیات واردات کالاهای مذکور، مشکلی ندارد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما