قیمت آیفون های اپل با دلار پرواز کرد؛ افزایش ۱۳ میلیونی قیمت آیفون ۱۳ در دو ماه!

اقتصاد ۱۰۰ - با افزایش نرخ دلار، قیمت آیفون های اپل هم به پرواز درآمده‌اند. به‌طور مثال آیفون ۱۳ در اسفند ۱۴۰۱ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی مواجه شده است.

قیمت آیفون های اپل با دلار پرواز کرد؛ افزایش ۱۳ میلیونی قیمت آیفون ۱۳ در دو ماه!

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از گجت نیوز، در زمانی که مشغول نوشتن این خبر هستیم، قیمت هر دلار در بازار آزاد ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. یعنی چیز تا دلار ۶۰ هزار تومانی باقی‌نمانده است. این درحالیست که حوالی همین ساعات در روز گذشته دلار افسار پاره کرده در رنج ۵۴ هزار تومانی قرار داشت. ما در مقاله‌ای به افزایش قیمت وحشتناک اتومبیل‌های داخلی و خارجی با افزایش نرخ دلار پرداختیم. در حالی که پراید ۳۶۷ میلیونی شدنش را جشن می‌گیرد، حالا نوبت به دیگر محصولات بازار است که متأثر از نرخ دلار، افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

شاید بدبین‌ترین افراد هم وقتی اوایل دی ماه قیمت آیفون ۱۳ اپل به ۳۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود، تصور نمی‌کردند که در پایان اول نخست اسفند قیمت این محصول با رشد ۱۳ میلیون تومانی، به  ۴۹ میلیون تومان  افزایش پیدا می‌کند. البته این قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گوشی اپل است. برای خرید نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۳ باید  ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  بپردازید!

ارزان‌ترین گوشی اپل در بازار نزدیک ۳۰ میلیون تومان است

در حال حاضر ارزان قیمت‌ترین آیفون اپل که در بازار وجود دارد، آیفون SE 2022 است که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت  ۲۹ میلیون تومانی  فروخته می‌شود. در حالی که این گوشی با ظاهر قدیمی، نمایشگر بسیار کوچک و دوربین نه چندان قدرتمندش، به‌هیچ عنوان ارزش چنین هزینه‌ای را ندارد. اما چاره چیست؟ طرفداران اپل که بودجه خرید گوشی‌های گران‌تر این برند را ندارند، به این فکر می‌کنند که اگر همین حالا با قیمت ۲۹ میلیونی این گوشی را نخرند، ممکن است تا ماه آینده مجبور شوند ۱۰ میلیون تومان دیگر روی پول آن بگذارند.

آیفون SE 2022

اما قیمت آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس کاری با خریداران کرده که به‌‌طور کلی آن را فراموش کنند! شما امروز برای خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۳ پرو که با توجه به حجم بالای عکس‌های دوربین، حافظه بسیار کمی محسوب می‌شود، باید  ۹۲ میلیون تومان  بپردازید. نسخه‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آن هم به‌ترتیب ۴.۵ میلیون و ۶.۵ میلیون تومان گران‌تر هستند. قیمت نسخه ۱ ترابایتی این مدل هم  ۱۰۴ میلیون تومان  قیمت‌گذاری شده است!

افزایش قیمت آیفون های اپل - اسفند ۱۴۰۱

افزایش وحشتناک قیمت آیفون های اپل

قیمت‌های مدل پرو مکس ترسناک‌تر هم می‌شود. قیمت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی  ۹۸ میلیون تومان  شده است! در حالی که می‌توانستید همین دو ماه پیش نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی را با قیمت  ۶۵ میلیون تومان  تهیه کنید. اما حالا قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن سه رقمی شده و  ۱۱۲ میلیون تومان  قیمتش است. بالارده‌ترین نسخه این مدل که ۱ ترابایتی است هم برچسب قیمتی  ۱۳۳ میلیون تومانی  دارد.

قیمت سری آیفون ۱۴، ارزان‌تر از آیفون ۱۳

در حالی که واردات گوشی های آیفون ۱۴ همچنان ممنوع است، اما قیمت آن‌ها نیز متأثر از افزایش نرخ دلار، بالاتر رفته‌اند. با این حال هنوز هم می‌توانید آن‌ها را با قیمت کمتری نسبت به سری آیفون ۱۳ بخرید. نسخه معمولی آیفون ۱۴ در بازار بسیار کمیاب است، اما نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۱۴ پلاس با قیمت  ۶۰ میلیون تومانی  فروخته می‌شود.

افزایش قیمت آیفون های اپل - اسفند ۱۴۰۱

افزایش سرسام آور قیمت آیفون های اپل

۱۴ پرو ۲۵۶ گیگ هم قیمت  ۷۵ میلیونی  دارد. و البته با  ۱۰۲ میلیون تومان ، می‌توانید نسخه ۱ ترابایتی آیفون ۱۴ پرو مکس، جدیدترین پرچمدار اپل در بازار را تهیه کنید. این یعنی گوشی ۱۳ پرو مکس که گوشی مدل سال ۲۰۲۱ اپل است، ۳۱ میلیون تومان از گوشی سال ۲۰۲۲ این شرکت گران‌تر است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت به دلیل رکود شدید و نبود تقاضا از ابتدای سال واحدهای تولیدی و توزیعی دچار…

اخبار سلامت

سینما در سینما