نسل جدید لپ تاپ Surface Laptop Studio 2 روی Geekbench دیده شد

اقتصاد ۱۰۰ -به تازگی لپ تاپ نسل جدید Surface Laptop Studio 2 شرکت مایکروسافت به همراه مشخصات روی دیتابیس Geekbench دیده شده و اینطور که به نظر می‌رسد، این لپ تاپ می‌تواند در کلاس خود یک گزینه فوق‌العاده باشد.

نسل جدید لپ تاپ Surface Laptop Studio 2 روی Geekbench دیده شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،لپ تاپ Surface Laptop Studio 2 قرار است به پردازنده‌های نسل سیزدهی Raptor Lake-H شرکت اینتل مجهز بشود و مدلی که روی دیتابیس Geekbench دیده شد به پردازنده Core i7 13800H مجهز بوده است. این پردازنده 6 هسته P و 8 هسته E دارد و یک پردازنده 14 هسته‌ای و 20 رشته‌ای است. متأسفانه دیتابیس Geekbench هیچ اطلاعاتی در خصوص بیشینه توان مصرفی این پردازنده منتشر نکرده، اما به طور کلی صرف اینکه یک پردازنده قدرتمند در یک شاسی کوچک قرار گرفته به این معنی نیست که سیستم حتماً توان خنک کردن پردازنده قدرتمند را داشته باشد.

دیگر مشخصات لپ تاپ Surface Laptop Studio 2 شامل کارت گرافیک GeForce RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 و تا 64 گیگابایت رم DDR5 می‌شوند. با این مشخصات فنی این لپ تاپ نه تنها برای تولید محتوا، بلکه برای گیمینگ AAA هم قابل استفاده است و می‌تواند بازی‌های جدید را در تنظیمات High بدون مشکل اجرا کند. البته رزولوشن نمایشگر این لپ تاپ هنوز مشخص نیست و نرخ فریمی که این لپ تاپ می‌تواند تحویل دهد به رزولوشن نمایشگر آن وابسته است.

 

متأسفانه بیشینه مصرف کارت گرافیک نیز در Geekbench درج نشده و به همین خاطر، نمی‌توانیم عملکرد آن در دیگر تست‌ها را پیش‌بینی کنیم. اما از آن‌جا که کارت گرافیک این لپ تاپ توانسته امتیاز 81285 را در تست OpenCL کسب کند، عملکرد آن نزدیک به مدل‌های RTX 3060 با توان حرارتی بالاتر است. البته هنوز نمی‌توانیم نتیجه خاصی بگیریم چرا که نحوه رفتار کارت گرافیک RTX 4060 از RTX 3060 متفاوت است.

در مقایسه با نسل قبل Surface Laptop Studio، مشخصات نسل جدید بهبود قابل توجهی داشته‌ است. نسل قبل این لپ تاپ در بالاترین مدل به پردازنده 8 هسته‌ای Core i7 11370H و کارت گرافیک RTX 3050 Ti 4GB مجهز می‌شد. یکی از مشکلات نسل قبل این لپ تاپ رخ دادن گلوگاه گرمایی حین پردازش‌های سنگین بود؛ حال باید صبر کنیم و ببینیم که آیا مایکروسافت توانسته این مشکل را در نسل جدید این لپ تاپ برطرف کند یا خیر.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما