صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا در تست‌ دگزومارک، یک شکست بزرگ را ثبت کرد!

اقتصاد ۱۰۰ - صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا در تست‌ دگزومارک، یک شکست بزرگ را ثبت کرد!

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا در تست‌ دگزومارک، یک شکست بزرگ را ثبت کرد!

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، براساس نتایج تست معتبر دگزومارک، صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra علیرغم عملکرد بسیار خوب از پرچمداران اپل شکست خورده است.

گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا خیلی زود توانست به یکی از بهترین و محبوب‌ترین گوشی های هوشمند بازار تبدیل شود.

از زمان عرضه این محصول تا به امروز تست‌های زیادی بر روی این گوشی انجام شده و جنبه‌های مختلف این گوشی پرچمدار با رقیب مستقیمش، آیفون ۱۴ پرو یا پرو مکس مقایسه شده است.

یکی از این تست‌ها، تست صفحه نمایش دگزومارک است که به بررسی صفحه نمایش گوشی و مشخصات مختلف آن می‌پردازد.

بر اساس نتایج این تست، پرچمدار جدید سامسونگ علیرغم کسب امتیاز بسیار خوب ۱۴۸، نتوانسته به جایگاهی بهتر از سوم در میان گوشی‌های هوشمند بازار دست پیدا کند.

در این تست، جدیدترین پرچمداران اپل، آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو هر دو با کسب ۱۴۰ امتیاز در صدر جدول ایستادند و پیکسل ۷ پرو با ۱۴۶ امتیاز در رده سوم ایستاد.

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا ضعیف‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است!

صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra البته از بسیاری جهات موفق به کسب امتیازات فوق‌العاده‌ای شد. به‌عنوان مثال، این صفحه نمایش در تمامی شرایط نوری کاملا قابل خواندن بوده و تجربه فوق‌العاده‌ای را در نمایش محتوای ویدیویی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، رنگ های نمایش داده شده توسط این صفحه نمایش هم در اکثر شرایط نوری بسیار واقعی بوده و کاملا طبیعی به نظر می‌رسند.

بر اساس همین ویژگی‌ها، دگزومارک گلکسی اس ۲۳ اولترا را محصولی عالی برای نمایش محتوای چندرسانه‌ای و استریم توصیف می‌کند.

صفحه نمایش گلکسی اس 23 اولترا

با وجود این عملکرد فوق‌العاده، DxOMark البته نگرانی‌هایی را نیز در خصوص این صفحه نمایش بیان کرد. به ادعای دگزومارک، صفحه نمایش S23 Ultra بیش از حد روشن است و به همین دلیل برای استفاده در تاریکی مطلق چندان مناسب نخواهد بود.

البته روشنایی بسیار زیاد دوربین برای بسیاری افراد مزیت‌های زیادی خواهد داشت. با این وجود، افرادی که بیشتر در تاریکی شب با گوشی خود کار می‌کنند، طبیعتا از این روشنایی بیش از حد چندان راضی نخواهند بود.

از طرفی، یکی دیگر از مشکلات صفحه نمایش گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا نیز مربوط به تولید مجدد رنگ‌ها خصوصا تحت تابش نور مستقیم است.

البته بازتولید رنگ Galaxy S23 Ultra در اکثر شرایط نوری با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود. با این وجود، دقت رنگ تحت تابش مستقیم کیفیت پایین‌تری در مقایسه با حالت‌های نوری دیگر دارد.

همچنین بخش دیگری از بررسی‌کنندگان صفحه نمایش S23 Ultra در دگزومارک همچنین در خصوص جزئیات و روشنایی صفحه نمایش این گوشی در محیط‌های بسته ابراز نگرانی کردند! در همین راستا برخی منتقدین از جزئیات پایین‌تر تصاویر صفحه نمایش این گوشی در محیط‌های بسته خبر دادند.

نتایج تست دگزومارک گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا را در تصویر زیر مشاهده می‌فرمایید:

تست دگزومارک Galaxy S23 Ultra

جمع بندی

همانند تمامی گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ، صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra هم عملکرد بسیار خوبی را در تست‌های انجام شده توسط DxOMark ارائه داده است. با این وجود ایرادهایی در خصوص روشنایی، دقت رنگ و جزئیات این صفحه نمایش در برخی شرایط نوری وجود دارد که باعث می‌شود این صفحه نمایش پشت سر پرچمداران اپل قرار گرفته و به‌عنوان یک شکست در رقابت مستقیم این دو گوشی تلقی شود.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما