افزایش 42 درصدی پرفورمنس پردازنده Ryzen 9 7900 iGPU با اورکلاک

اقتصاد ۱۰۰ - طبق گفته‌های وب‌سایت SkatterBench عملکرد پردازنده های مجتمع گرافیکی Ryzen 9 7900 با اورکلاک، افزایش 42 درصدی یافته است.

افزایش 42 درصدی پرفورمنس پردازنده Ryzen 9 7900 iGPU با اورکلاک

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،در همین راستا پردازنده استفاده شده به طور خاص مدل Ryzen 9 7900 non-X با 12 هسته و 24 رشته بوده است که با کلاک پایه 3.7 گیگاهرتز و کلاک بوست 5.4 گیگاهرتز در دسترس قرار گرفته و اورکلاک شده است.

این پردازنده‌ها از یک GPU اصلی یکپارچه پشتیبانی می‌کنند، با این حال نمی‌توان انتظار عملکرد بسیار خوب را برای بازی‌ها داشت. با این حال مشاهده عملکرد این پردازنده گرافیکی دو هسته‌ای RDNA2 پس از اورکلاک جالب خواهد بود و این در حالی است که کلاک پایه این پردازنده گرافیکی 2.4GHz است. iGPU که در ولتاژ پایه 0.997 تحت بار کاری Furmark کار می‌کند مصرفی حدود 38.5 وات دارد، با این حال با اورکلاک ولتاژ آن به 1.395 رسانده شد که منجر به افزایش فرکانس به 3.1 گیگاهرتز گردید.

کلاک حافظه نیز اکنون بر روی 3200 مگاهرتز تنظیم شده که توان کلی GPU به علاوه SoC تقریبا 60.689 وات اعلام شده است که این دو برابر تنظیمات استاک کارخانه‌ای است. اورکلاکر در همین راستا از یک بهینه ساز منحنی GFX با ترفندهای سیستمی مختلف برای دستیابی به این اعداد استفاده کرده است.

پردازنده Ryzen 9 7900 با اورکلاک

در حالی که این اورکلاک موفق بوده، اما مهم‌ترین بهبود در افزایش عملکرد 42 درصدی بوده که در برخی بازی‌ها این میزان کمتر گزارش شده است. AMD این سری پردازنده‌های دسکتاپ را با پشتیبانی از پردازنده گرافیکی مجتمع به تازگی عرضه کرده و تمرکز این کمپانی عرضه محصولاتی با کاربری گیمینگ و عملکرد بهینه مصرف انرژی بوده است. تراشه‌های جدید بر اساس تکنولوژی ساخت TSMC 5nm FinFET ساخته شده‌اند و همانطور که مشاهده شد عملکرد اورکلاک آن‌ها نیز مناسب عنوان شده است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما