حمله هکرها به شرکت اکتیویژن؛ برنامه‌های آینده سری Call of Duty فاش شد

اقتصاد ۱۰۰ - گروهی از هکرهای ناشناس اطلاعات داخلی از عناوین مورد انتظار ابر شرکت «اکتیویژن» (Activision) را استخراج کردند.

حمله هکرها به شرکت اکتیویژن؛ برنامه‌های آینده سری Call of Duty فاش شد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ،گروه تحقیقاتی امنیت سایبری و بدافزار vx-underground، تصاویری از داده‌های به سرقت رفته از شرکت Activision را منتشر کردند. این داده‌ها نشان می‌دهند که این شرکت قصد انتشار محتواهای جدیدی برای سری پرطرفدار Call of Duty در آینده نزدیک دارد. روز دوشنبه، «تام هندرسون» تایید کرد که گروه vx-underground، تمام اطلاعات به سرقت رفته از شرکت Activision را به طور کامل منتشر نکرده است.

طبق گفته‌های وب‌سایت «اینسایدر گیمینگ»، این هکرهای ناشناس تمامی اطلاعات کارمندان شرکت «اکتیویژن» اعم از نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تماس، رقم حقوق دریافتی، آدرس محل کار و سایر موارد را استخراج کردند. «جوزف کریستینات»، سخنگوی شرکت Activision در راستای حمله هکرها به اطلاعات داخلی شرکت مذکور بیانیه‌ای ارسال کرد:

امنیت داده‌های ما بسیار مهم است و ما پروتکل‌های جامع امنیت اطلاعات را برای اطمینان از محرمانه بودن آن‌ها در اختیار داریم. در تاریخ 4 دسامبر 2022، تیم امنیت اطلاعات ما به سرعت به یک تلاش فیشینگ پیامکی رسیدگی و به سرعت آن را حل کرد. پس از یک بررسی کامل، ما متوجه شدیم که هیچ داده حساس کارمند، کد بازی یا اطلاعات کاربران مورد دسترسی قرار نگرفته است.

از سوی دیگر، گروه امنیتی vx-underground در توییتی نوشت که در تاریخ 4 دسامبر 2022، شرکت «اکتیویژن» پس از اینکه هکرها موفق به دریافت اطلاعات یک کاربر ممتاز در شبکه شدند، مورد حمله و نفوذ آن‌ها قرار گرفتند. این گروه همچنین تایید کرد عاملان مخرب سعی داشتند که اطلاعات سایر کارمندان این شرکت را به سرقت ببرند. البته تعدادی از کارمندان تحت حمله فیشینگ مهاجمان اینترنتی قرار نگرفتند. کارمندان شرکت Activision در آن زمان این حادثه را به تیم امنیتی شرکت گزارش ندادند.

شرکت Activision تنها قربانی اخیر هکرها در دو سال گذشته نبوده است. در ماه ژانویه امسال، گروهی از هکرها به داده‌های «محیط توسعه» شرکت Riot Games دسترسی پیدا کردند. این اتفاق باعث شد آن‌ها سورس کد بازی‌های League of Legends و Teamflight Tactics را به سرقت ببرند. در اوایل سپتامبر سال 2022، گروهی دیگر از هکرها تصاویری از فاز اول بازی مورد انتظار GTA VI را در فضای مجازی منتشر کردند. شرکت Rockstar Games حمله اخیر مهاجمان اینترنتی به اطلاعات محرمانه شرکت را تایید کرد.

طبق گفته‌ شرکت امنیت سایبری Group-IB، در طول سال 2022، یک گروه هکری با نام 0ktapus حداقل به اطلاعات محرمانه 130 شرکت دسترسی پیدا کرده است. این گروه به دلیل هک کردن شرکت ارتباطات ابری Twilio که خدمات دیگر شرکت‌ها مانند ارسال پیام‌های متنی خودکار برای کاربران خود را ارائه می‌دهد، از شهرت بسیاری در دنیای هکری برخوردار است. لازم به ذکر است که این گروه توانسته به شرکت‌های Epic Games و Riot Games حمله سایبری انجام دهد.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما