اپل می‌خواهد جلوی دسترسی رایگان کاربران عادی به آپدیت‌های بتای توسعه‌دهندگان iOS را بگیرد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل می‌خواهد کاربران عادی دیگر نتوانند به‌صورت رایگان به به‌روزرسانی‌های نسخه بتای توسعه‌دهندگان iOS دسترسی پیدا کنند.

اپل می‌خواهد جلوی دسترسی رایگان کاربران عادی به آپدیت‌های بتای توسعه‌دهندگان iOS را بگیرد

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، اپل با آپدیت بتای iOS 16.4 منویی را به سیستم‌عامل آیفون اضافه کرده است که به اعضای برنامه توسعه‌دهندگان خود اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نصب پروفایل‌های پیکربندی از وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل، به‌طور مستقیم  آپدیت‌های بتا  را نصب کنند. این شرکت می‌خواهد در آینده نصب آپدیت‌های بتا را تنها از طریق این منو ممکن کند و این کار دسترسی کاربران عادی به این آپدیت‌ها را ناممکن می‌کند.

با به‌روزرسانی بتای iOS 16.4، منویی تحت عنوان Beta Updates به این سیستم‌عامل اضافه شده است. تنها کاربرانی می‌توانند به این منو دسترسی داشته باشند که اپل آیدی آیفون آن‌ها با آیدی مورداستفاده در برنامه توسعه‌دهندگان اپل  یکسان  باشد. این سازوکار قرار است در آینده به تنها راه دسترسی به آپدیت‌های بتای توسعه‌دهندگان تبدیل شود و استفاده از پروفایل‌های توسعه‌دهندگان را ناممکن کند.

درنتیجه، کاربرانی که مشترک برنامه توسعه‌دهندگان اپل با  هزینه سالانه 99 دلاری  نیستند، نمی‌توانند پس از کنفرانس توسعه‌دهندگان سال آینده به آپدیت بتای iOS 17 دسترسی پیدا کنند. تا پیش از این، هر کسی به‌راحتی می‌توانست با نصب پروفایل از وب‌سایت‌هایی مثل BetaProfiles.dev به این به‌روزرسانی‌ها دسترسی داشته باشد.

اپل نصب آپدیت‌های بتای توسعه‌دهندگان iOS را سخت‌تر می‌کند

این شرکت از سال گذشته مقابله با سایت‌های ناشر پروفایل‌های توسعه‌دهندگان را شروع کرده بود. وب‌سایت  BetaProfiles.com  در ماه اوت گذشته تعطیل شد تا از کشمکش قضایی با اپل جلوگیری کند. کوپرتینویی‌ها همچنین درخواست‌هایی را برای حذف توییت‌های حاوی لینک به BetaProfiles.dev و IPSW.dev ارسال کرده و مدعی نقض کپی‌رایت شده‌اند.

با این تغییر، کاربرانی که نمی‌خواهند سالانه 99 دلار بابت برنامه توسعه‌دهندگان اپل پول بپردازند، برای آزمایش iOS 17 باید منتظر بتای عمومی آن بمانند که احتمالاً در ماه ژوئیه منتشر می‌شود. البته امکان دسترسی به آپدیت‌های بتای توسعه‌دهندگان همچنان احتمالاً از طریق فایل‌های IPSW وجود خواهد داشت، اما باید دید که کوپرتینویی‌ها جلوی این سازوکار را هم خواهند گرفت یا خیر.

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز