بعد از بینگ، حالا هوش مصنوعی مایکروسافت به ویندوز ۱۱ می‌آید

اقتصاد ۱۰۰ - به‌تازگی مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در رابط کاربری ویندوز ۱۱ توسعه دهد.

بعد از بینگ، حالا هوش مصنوعی مایکروسافت به ویندوز ۱۱ می‌آید

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، طبق گزارش‌ها، ویندوز ۱۱ قرار است در چند سال آینده با فناوری هوش مصنوعی بهبود یابد و یکی از بخش‌های این رابط با هوش مصنوعی اصلاح خواهد شد.

اگرچه ویندوز ۱۱ در موارد اندکی قوی‌ عمل می‌کند، اما عملکرد این سیستم‌عامل نسبت به نسخه پیشین خود در بسیاری از موارد ضعیف‌تر بوده و همین موضوع سبب کاهش محبوبیت این رابط کاربری شده است.

مایکروسافت برای حل این مشکل اعلام کرده که قصد دارد امنیت رایانه‌های شخصی ویندوزی را از طریق بهبود سخت افزار، قابلیت‌های ابری و مهمتر از همه، افزودن هوش مصنوعی بالا ببرد.

هوش مصنوعی در ویندوز 11

پانوس پانای، معاون اجرایی و مدیر تولید مایکروسافت گفت: «هوش مصنوعی عامل تعریف‌کننده‌ی پیشرفت فناوری در عصر حاضر محسوب می‌شود که با هر فناوری دیگر مشاهده شده تاکنون متفاوت است. این تکنولوژی صنعت را دچار تحول کرده و زندگی روزمره ما را بهبود می‌بخشد.»

هوش مصنوعی چگونه ویندوز ۱۱ را بهبود می‌بخشد؟

با ورود هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱، یک تجربه عکاسی هوشمند به‌وجود خواهد آمد که قابلیت‌هایی مانند به‌خاطر سپردن مجموعه‌ای از برنامه‌های ذخیره‌شده را دارد.

هوش مصنوعی در ویندوز 11

علاوه‌براین، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال بررسی این ایده است که پیشنهادات فوری را در برنامه‌های پیشنهادی قرار دهد که در پیکربندی‌های مختلف عکس قرار دارند. این ایده با فناوری تشخیص کارکتر نوری (OCR) انجام خواهد شد.

OCR به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های مورد نیاز خود را در نمای پیشنهادات فوری پیدا کنند. با این ویژگی می‌توانید تنها با جستجوی کلمه یا تصویری که به یاد دارید در یک برنامه یا صفحه وب، برنامه مد نظر خود را پیدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در حال حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد، ایده جابه‌جایی پویای برنامه‌ها برای اختصاص دادن بخش بزرگ‌تری از صفحه‌نمایش به برنامه‌ی در حال اجرا است.

فرض کنید دو برنامه در حال اجرا دارید که یکی از آنها ۶۰ درصد صفحه را پوشش می‌دهد و دیگری ۴۰ درصد را. در این هنگام اگر به صفحه دوم سوئیچ کنید، ویندوز ۱۱ ۶۰ درصد نمایشگر را به‌شما داده و به‌طور هوشمند برنامه‌ها را تغییر می‌دهد.

هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱ قابلیت شبیه‌سازی صدای کاربران را نیز خواهد داشت.

هوش مصنوعی در ویندوز 11

ویندوز ۱۱ به لطف قابلیتی به‌نام اسنپ، قرار دادن پنجره‌ها را در طرح بندی‌های از پیش تعیین شده آسان می‌کند. همه ویژگی‌های ذکر شده به‌طور قابل توجهی کاربرد و کاربرپسندی کلی طرح بندی‌های اسنپ را تقویت می‌کنند.

جدیدترین نسخه پیش‌نمایش ویندوز 11 با تغییری برای نشان دادن نماد برنامه فعال در snap flyout همراه است و یک ترفند برای اطمینان از اینکه Flyout با فشار دادن دکمه Restore سریعتر ظاهر می‌شود.

در نهایت، هوش مصنوعی موجب ابداع دوباره نحوه انجام کارها در ویندوز مانند مدل‌های تولید‌کننده زبان، کد و تصویر خواهد شد. این الگوها بسیار قدرتمند، لذت‌بخش، مفید و شخصی اما از نظر محاسباتی بسیار فشرده هستند.

مایکروسافت سالانه بیش‌از یک میلیارد دلار برای افزایش امنیت رابط‌های کاربری خود هزینه می‌کند. اکنون می‌تواند از هوش مصنوعی برای بینش دقیق و پاسخ خودکار به تهدیدات استفاده کند. عوامل مایکروسافت از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری برای توانمندسازی کاربران و محافظت مؤثرتر از سازمان‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما