حمله شدید مدیرعامل واتساپ به تلگرام: بی اعتبار و ابزار جاسوسی روسیه هستی

اقتصاد ۱۰۰ - مدیرعامل واتساپ به پیام‌رسان تلگرام حمله کرده و آن را ابزاری برای جاسوسی دولت روسیه نامیده است. او برای ادعاهایش اسنادی هم دارد!

حمله شدید مدیرعامل واتساپ به تلگرام: بی اعتبار و ابزار جاسوسی روسیه هستی

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، نبرد داغ بین دو تا از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان، واتساپ و تلگرام، سال‌هاست که مورد بحث بوده است. اما به‌تازگی جنگ بین این دو پیام‌رسان ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. «ویل کاتکارت»، مدیرعامل کمپانی واتساپ در اظهارات تازه خود، در مورد اپلیکیشن رقیب مواردی را مطرح کرده است. صحبت‌های جدید او در مورد ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی این دو پیام‌رسان بوده‌اند.

مدیرعامل واتساپ: تلگرام به‌هیچ عنوان امن نیست

صحبت‌های جدید کاتکارت که در آن‌ها حسابی به تلگرام تاخته، در نشریه اینترنتی Wired منتشر شده‌اند. او می‌گوید اگر کاربران امنیت یک برنامه برایشان اهمیت داشته باشد، باید پیش از استفاده حتماً در مورد آن تحقیق کنند. کاتکارت می‌گوید که برخلاف واتساپ، پیام‌رسان تلگرام چنین چیزی را در مورد گروه‌ها ارائه نمی‌کند. واتساپ به‌صورت پیش‌فرض پیام‌رسانی پایان به پایان (E2EE) را ارائه می‌کند. در حالی که تلگرام ویژگی میان‌رسانی پایان به پایان را فقط در بخش سکرت چت در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

حمله شدید مدیرعامل واتساپ به تلگرام

تلگرام به‌طور پیش‌فرض رمزگذاری پایان به پایان نشده است و چنین ویژگی را برای گروه‌ها ارائه نمی‌کند. تلگرام این ظرفیت را دارد که تقریباً هر اطلاعات محرمانه‌ای که دولت‌ها از او بخواهند را در اختیارشان بگذارد.

اما تلگرام از عدم وجود رمزگذاری برای گروه‌ها دفاع کرده است. آن‌ها می‌گویند که مشکلات مربوط به پشتیبانی‌گیری، یکی از مهم‌ترین دلایل این تصمیم است. تلگرام همچنین واتساپ را به فرافکنی و ادعای نادرست متهم کرده و می‌گوید که رمزگذاری پایان به پایان در این پیام‌رسان، حقه‌ای بیش نیست. به اعتقاد آن‌ها، اگر مکالمه شما در اکانت واستاپ دوست شما باشد، توسط گوگل درایو از آن بکاپ گرفته خواهد شد، در نتیجه گوگل هم به این پیام‌ها دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند آن‌ها را در اختیار دولت‌ها قرار دهد.

بنابراین گرچه رمزگذاری پایان به پایان به‌صورت پیش‌فرض در واتساپ فعال است، اما بلافاصله غیرفعال می‌شود. و هیچ راهی برای این وجود ندارد بفهمید که آیا دوستان شما از نسخه‌های پشتیبان استفاده می‌کنند یا خیر.

پروتکل‌های رمزگذاری پایان به پایان آن‌ها فاقد تأیید هستند. از همه نگران‌کننده‌تر این است که برخی از کاربران در چت‌های مخفی (که به اصطلاح قابلیت رمزگذاری شده سرتاسری تلگرام است) پیام‌رسان تلگرام متوجه رفتارهای عجیبی شده‌اند. به‌گونه‌ای که شخص ثالثی در حال استراق سمع است.

فقدان رمزنگاری در تلگرام همیشه یکی از موضوعاتی بوده که به آن انتقاد می‌شود. در جدیدترین حمله مدیرعامل واتساپ به تلگرام هم مجدداً شاهد اشاره او به فقدان رمزگذاری این پیام‌رسان هستیم.

حمله شدید مدیرعامل واتساپ به تلگرام

مدیرعامل پیام‌رسان واتساپ معتقد است که تلگرام فاقد شفافیتی است که دیگر شرکت‌های حوزه فناوری آن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند. او می‌گوید در بسیاری از موارد ما دقیقاً نمی‌دانیم که چه چیزی در پشت پرته این اپلیکیشن در حال رخ دادن است. آیا جاسوسان کاخ کرملین از آن به‌عنوان یک بدافزار استفاده می‌کنند؟

کاتکارت: تلگرام ابزار جاسوسی روسیه است

درگیری‌های بین تلگرام و واتساپ، با آغاز جنگ روسیه و اوکراین، رنگ و بوی تازه‌ایبه خودش گرفته است. کاتکارت ادعا می‌کند که تلگرام مردم را در معرض خطر قرار داده است و امکان جعل API موقعیت مکانی تلگرام برای به‌دست آوردن موقعیت افراد تا شعاع ۲ مایلی (البته اگر گزینه موقعیت مکانی خود را فعال کرده باشند) وجود دارد.

این درحالیست که سیاست حفظ حریم خصوصی تلگرام بیان می‌کند که آن‌ها هرگز اطلاعات کاربران را در اختیار دولت‌ها قرار نمی‌دهند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما