پشتیبانی مرورگر اپرا از ChatGPT در نسخه های آینده

اقصاد ۱۰۰ -مرورگر اپرا آخرین مرورگر عمده‌ای است که اخبار مبنی ادغام هوش مصنوعی ChatGPT را در نسخه‌های آینده به اشتراک گذاشته است.

پشتیبانی مرورگر اپرا از ChatGPT در نسخه های آینده

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،طبق گزارش‌های اخیر CNBC، شرکت مادر اپرا یعنی کمپانی چینی Kunlun Tech چهارشنبه گذشته این خبر را با جزئیات اندک اعلام کرد. با این حال شرکت اصلی توسعه دهنده اپرا که در نروژ مستقر است از آن زمان تاکنون جزئیاتی را در خصوص پشتیبانی از ChatGPT در مرورگر به اشتراک گذاشته است.

اپرا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده که بروزرسانی‌های آینده مرورگر شامل افزودن سرویس تولید محتوا با هوش مصنوعی در نوار ابزار کناری مرورگر می‌شود. خبر اعلام ادغام چت جی پی تی در اپرا پس از ارائه این قابلیت در مرورگر محبوب مایکروسافت ادج و همچنین اخبار مربوط به هوش مصنوعی گوگل Bard AI اعلام شده است.

شرکت‌های توسعه دهنده مرورگر علاقه خاصی به پشتیبانی از هوش مصنوعی در محصولات خود پیدا کرده‌اند و دلیل عمده آن را نیز می‌توان افزایش تبلیغات و جذب کاربر جدید دانست. با این حال مایکروسافت فعلا از بقیه شرکت‌ها جلوتر است و علاوه بر مالکیت کمپانی توسعه دهنده ChatGPT، ادغام آن در بینگ و اج را نیز انجام داده است.

اپرا ChatGPT

در همین راستا انتظار می‌رود که هوش مصنوعی گوگل Bard AI نیز به زودی معرفی شود و غول جستجوی آنلاین در نظر دارد با معرفی این هوش مصنوعی آن را به رقیبی قدرتمند برای چت جی پی تی تبدیل کند. در همین راستا پشتیبانی از ChatGPT در اپرا بیشتر برای بهبود محتوای قابل سرچ و تفکیک بندی محتوا در نظر گرفته خواهد شد و ابزارهایی نیز در این خصوص قرار است در اختیار کاربر قرار گیرد.

مرورگر اپرا در سه ماهه سوم 2022 به تعداد کاربر 321 میلیون رسید. این مرورگر با 2.4 درصد از سهم بازار، ششمین مرورگر محبوب در سراسر جهان است. در مقایسه گوگل کروم با سهم 65.4 درصدی اول است و مایکروسافت ادج نیز با سهم 4.5 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما