معاون علمی رئیس‌جمهور: هدف کشور رسیدن به مرجعیت علمی جهان است

اقتصاد ۱۰۰ - معاون علمی و فناوری رییس جمهور، هدف کشور را دستیابی به مرجعیت علمی جهان عنوان کرد و گفت: عزم تمام دانشمندان، فناوران، محققین و دانشجویان کشور رسیدن به قله افتخار است.

معاون علمی رئیس‌جمهور: هدف کشور رسیدن به مرجعیت علمی جهان است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در حاشیه رونمایی از پایلوت شیرین سازی غشایی گاز در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این روز بزرگ افتخار داریم که در دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاهی که نماد علم و فناوری است حضور پیدا گنیم. در ۴۴ سال گذشته یکی از بزرگترین دستاوردها توسعه علم و فناوری بوده است و اگر در سال‌ها پیش دانشگاه معتبر و دانشمندان بنام یا محصول و دستاورد فناورانه نداشتیم اما امروز بهترین دانشمندان حوزه علوم مهندسی علوم پزشکی جهان بعضا ایرانی ها هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: هر روز شاهد دستاوردهای علمی و فناوری کشور از حوزه های درمان و سلامت تا حوزه های فناورانه و مهندسی و دفاعی هستیم. انصافاً جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه ها موفق بوده است اما در زمینه علم و فناوری به واسطه سطح ویژگی خاص این مردم که از دوران قدیم، دانش دوست بودند موفق عمل کرده‌اند و این برنامه در کشور ادامه دارد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: هدف کشور رسیدن به مرجعیت علمی جهان است و تمام دانشمندان، فناوران، محققین و دانشجویان کشور این عزم را دارند که به قله افتخار برسانند.

وی گفت: مردم ایران در همه شرایط سخت پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و میهن دوستی شاخصه این مردم است. همه ما معتقد هستیم که ضعف‌ها و اشکالاتی وجود دارد اما می دانیم که هیچکس بهتر از مردم کمک کننده به کشور نیست.

وی گفت: پیام این حضور این است که اگر دغدغه و ناراحتی داخلی هم وجود دارد اما مردم کشورشان را دوست دارند. پیام دیگر این است که مسئولین کشور وظیفه خدمتگزاری مردم را دارند. در هیچ جای دنیا نمی توانید مردمی وفادار به کشور که با وجود همه سختی ها پای انقلاب و کشور و نظامشان باشند، ببینید.

به گزارش ایرنا، پایلوت شیرین سازی غشایی گاز در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و رییس دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی با حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مقابل سردر این دانشگاه از پایلوت شیرین سازی غشایی گاز رونمایی کرد.

فناوری جداسازی غشایی گاز در اختیار معدود شرکت‌هایی در دنیاست (عمدتاً شرکت‌های آمریکایی هستند) و تامین آنها نیز به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان مقدور نیست، بنابراین جهت شکستن انحصار این محصول، تحقیقات و آزمایشات متعددی در مرکز فناوری غشائی دانشگاه شریف توسط پژوهشگران این دانشگاه طی سالیان مختلف انجام شد که ماحصل آن منجر به همکاری با شرکت نفت فلات قاره برای تامین گاز شیرین سکوهای نفتی کشورمان شد.

در اولین گام، شیرین سازی گاز سکوی ابوذر با استفاده از پایلوت شیرین سازی غشایی با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت. طی این آزمایشات میزان گاز هیدروژن سولفید از ppm۲۲۰۰۰ به زیر ppm ۲۰۰۰ کاهش یافت که میزانی بسیار خوب برای ورودی توربین است.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما