تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ ؛ بهترین خودرو برای سفر + ویدیو

اقتصاد ۱۰۰ - تویوتا گرند هایلندر 2024 ، جدیدترین شاسی بلند فول سایز ژاپنی است که به لطف موتور جان سخت و اتاق بزرگ خود، بهترین گزینه برای سفر و گشت و گذار به حساب می‌آید. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت Toyota Grand Highlander 2024 نگاهی خواهیم داشت.

تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ ؛ بهترین خودرو برای سفر + ویدیو

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از گجت نیوز، جنگ شاسی بلندهای بزرگ اکنون میزبان یک سامورایی غول پیکر و جدید از سرزمین آفتاب است که ادعای آن سر به فلک می‌کشد. تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ نسبت به هایلندر معمولی کمی بزرگ‌تر به نظر می‌رسد . اما چرا؟ در ادامه به طور مفصل راجع به این جمله صحبت خواهیم کرد.

معرفی تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴

این شاسی بلند از نظر ابعاد، یک سایز بزرگ‌تر از هایلندر اصلی و یک سر و گردن کوچک‌تر از تویوتا سکویا است که  طول آن به ۵۱۱۶ میلی‌ متر  می‌رسد و در بهترین حالت می‌توان لقب هایلندر XL را به آن داد. همچنان بر خلاف ظاهر غول پیکر و کند خود، می‌تواند در برابر رقیبانی مانند فورد اکسپلورر یا حتی هوندا پایلوت و کیا پالسید ، گردن افرازی کند و حتی در تست درگ، گردن آن‌ها را بشکند.

 

تویوتا گرند هایلندر 2024

 

خودرو شاسی بلند Toyota grand highlander جدید خودرو شاسی بلند Toyota grand highlander جدید

 

به علاوه فولکس واگن اطلس هم جزو رقبای آن به حساب می‌آید. به طور کلی باید گفت که تویوتا هایلندر Grand جدید قصد دارد تا امکانات و مزیت‌های یک شاسی بلند فول سایز را به سطح بالاتری ببرد و به طور همزمان، ابعاد خودرو را هم افزایش دهد!

 

مشخصات فنی و قیمت تویوتا هایلندر Grand جدید

 

شاسی بلند تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ در سه تریم مختلف یعنی  مدل XLE  ،  پریمیوم  و  لیمیتد  راهی بازار خواهد شد که هر سه تریم بر اساس پلتفرم هایلندر معمولی یعنی پلتفرم TNGA-K ساخته‌ شده‌اند. این خودرو در تریم پایه، از پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ 2.4 لیتری بهره می‌برد که 265 اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته، در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موتور در تریم بعدی، با یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی هیبریدی و گیربکس CVT جایگزین می‌شود.

 

خودرو شاسی بلند Toyota grand highlander جدید خودرو شاسی بلند Toyota grand highlander جدید

 

تویوتا گرند هایلندر 2024

 

خانواده سه نفری تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ در تریم پرچمدار خود، افتخار میزبانی از  موتور هیبرید مکس تویوتا  را دارد که در کنار دو موتور الکتریکی، بیش از ۳۶۰ اسب بخار و  ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور  را از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته تحویل می‌دهد. تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ در تریم هیبرید مکس می‌تواند در عرض ۶.۳ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و جسمی به وزن  ۲.۵ تن  را یدک بکشد. بد نیست اشاره کنیم که پیشرانه هیبرید مکس را قبلا در کراس اور تویوتا کراون هم دیده بودیم. البته تفاوتی ندارد که کدام تریم را انتخاب کنید؛ چرا که هر سه تریم تویوتا هایلندر Grand جدید از سیستم حرکت FWD و AWD بهره می‌برند.

 

خودرو شاسی بلند Toyota grand highlander جدید

 

تویوتا گرند هایلندر 2024 تویوتا گرند هایلندر 2024

 

همچنین دریایی از امکانات و تجهیزات ایمنی برای تویوتا هایلندر Grand جدید در نظر گرفته شده اند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

  • ۵ برنامه رانندگی شامل رانندگی در گل و لای، شن، زمین‌های سنگی، جاده‌های خیس و برف
  • دستیار اجرای فرمان‌های صوتی
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی به همراه اتو هلد
  • دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور به همراه سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • سانروف برقی
  • شارژر وایرلس
  • کلاستر دیجیتال ۸ اینچی و نمایشگر مولتی مدیا ۱۲.۴ اینچی
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک سه کاناله
  • صندلی های تمام برقی در ردیف اول و دوم با قابلیت گرم کن
  • پورت USB C و درگاه برق 12 ولت DC و 110 ولت AC در ردیف دوم صندلی‌ها

 

اما شاید مهم‌ترین ویژگی تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ به  سیستم NVH  مربوط باشند. خریداران این خودرو به هیچ وجه دنبال تست درگ 400 متر یا کورس‌های خیابانی نیستند و بیشتر علاقه دارند تا در سفرهای جاده‌ای، بیشترین آرامش را داشته باشند. سیستم NVH تویوتا تلاش می‌کند تا در کنار تجهیزات ایمنی، صدای خارج از کابین را ایزوله کند و ضربه‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده را به داخل کابین راه ندهد!

 

تویوتا گرند هایلندر 2024

سیستم صوتی و ساب ووفر جی بی ال در تویوتا گرند هایلندر مدل ۲۰۲۴

 

در انتهای کار به سراغ قیمت تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴ می‌رویم که فعلا چیزی راجع به آن گفته نشده است اما با توجه به ابعاد، امکانات و رقبای این خودرو، می‌توان حدس زد که  قیمت تویوتا هایلندر Grand  جدید در بازه ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار خواهد بود.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما