180 میلیون تومان برای یک خودرو برقی؛ وولینگ مینی رکورد فروش جهان را شکست

اقتصاد ۱۰۰ - وولینگ مینی خودرو مشترک جنرال موتورز و سایک موتور چین است. این خودرو برقی کوچک موفق شده است تا رکوردهای فروش را جابجا کند.

180 میلیون تومان برای یک خودرو برقی؛ وولینگ مینی رکورد فروش جهان را شکست

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، شرکت سایک جنرال موتورز وولینگ اعلام کرد که از زمان عرضه وولینگ مینی برقی در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰، مجموع فروش جهانی این مدل به ۱.۱۱ میلیون دستگاه رسیده و بهترین فروش بین‌المللی بین خودروهای تمام برقی کوچک را داشته است. از ۳۰ ژانویه تا ۳۱ مارس، حداقل قیمت فروش وولینگ مینی برقی از ۴۸۰۰ دلار به ۴۴۰۰ دلار (حدود 180 میلیون تومان) کاهش یافت.

در سال ۲۰۲۲ در حدود ۵۵۴ هزار دستگاه از این مدل به فروش رسید که نشانگر رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته بود. این میزان فروش ۹.۵ درصد از کل فروش خودروهای تمام برقی در چین در سال ۲۰۲۲ را شامل می‌شد. در بازار خودروهای برقی میکرو، وولینگ بیش از ۵۰ درصد از بازار را در اختیار دارد. بزرگ‌ترین رقبای وولینگ، چری و چانگان هستند که بیش از ۳۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

وولینگ مینی

وولینگ مینی برقی یک خودروی برقی چهارنفره اس که چهار نسخه از آن وجود دارد: نسخه پایه، نسخه ماکارون، نسخه گیم بوی و نسخه کانورتیبل. محدوده قیمت آن‌ها ۴۸۰۰ تا ۱۴۷۰۰ دلار است. نسخه‌های پایه و ماکارون بیش از ۹۰ درصد فروش کل را به خود اختصاص داده‌اند.

مشخصات وولینگ مینی

طول وولینگ مینی برقی ۲.۹ متر و فاصله بین دو محورش ۱.۹ متر است. شعاع گردش آن به دلیل اندازه کوچکش فقط ۴.۲ متر است. این مدل به چهار صندلی جمع و جور مجهز شده که صندلی‌های عقب را می‌توان به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی جمع کرد. حداکثر گنجایش بار این مدل ۷۴۱ لیتر است. به جز نسخه پایه، سایر نسخه‌ها دارای تهویه مطبوع هستند. این خودرو به یک پنل ابزار LCD مجهز است و از اتصال به اپلیکیشن گوشی برای بررسی وضعیت کنونی خودرو پشتیبانی می‌کند.  

نسخه پایه به یک موتور با توان ۲۷ اسب بخار و نسخه گیم بوی به یک موتور با توان ۴۱ اسب بخار مجهز است. باتری‌های سه‌گانه لیتیوم نیکل منگنز و لیتیوم آهن فسفات روی این مدل نصب شده و مشتریان می‌توانند نوع باتری را خودشان انتخاب کنند. محدوده پیمایش این خودرو ۱۲۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است. مدت گارانتی کل خودرو سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر و مدت گارانتی باتری، موتور و سیستم کنترل برقی هشت سال یا ۱۲۰ هزار کیلومتر است.  

انتهای پیام
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما