اگر اپلیکیشن نصب شده ای را در گوشی خود پیدا نمی‌کنید، راه حل اینجاست

اقتصاد ۱۰۰ - آیا در پیدا کردن اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی اندرویدی خود مشکل دارید؟ در اینجا راهکارهایی را به‌شما معرفی می‌کنیم که مشکل را حل می‌کنند.

اگر اپلیکیشن نصب شده ای را در گوشی خود پیدا نمی‌کنید، راه حل اینجاست

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از دیجیاتو، طبق آمار منتشر شده، در سال ۲۰۲۲ کاربران سیستم عامل اندروید امکان انتخاب بین ۲.۶۸ میلیون اپلیکیشن را از پلی استور گوگل داشته‌اند. در حالی که برخی از این برنامه‌ها روی بسیاری از گوشی‌ها از پیش نصب شده هستند، اما کاربران می‌توانند به‌راحتی هر اپلیکیشن دیگری را هم که خواستند از این فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنند. نیازی به گفتن ندارد که تمام برنامه‌های فیلتر شده در ایران مثل تلگرام، اینستاگرام و توییتر که از اپ استورهای ایرانی مثل کافه بازار حذف شده‌اند را می‌توانید مستقیماً از گوگل پلی استور دانلود کنید.

در سال ۲۰۱۶، کاربران به‌طور متوسط ۳۵ اپلیکیشن روی گوشی خود نصب می‌کردند که این تعداد طی سالیان اخیر افزایش یافته است. امروزه، برخی از کاربران بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب می‌کنند. به‌طور معمول شما وقتی برنامه‌ای را روی گوشی اندرویدی خود نصب می‌کنید، آیکون آن به صفحه اصلی یا کشوی برنامه‌ها که با کشیدن صفحه به بالا فعال می‌شود، اضافه خواهد شد.

پیدا اپلیکیشن نصب شده گوشی

با این حال آیکون برخی از اپلیکیشن‌ها و نام آن‌ها با آنچه که در گوگل پلی مشاهده می‌کنید متفاوت هستند. همین می‌تواند وقتی به‌دنبال اجرای آن برنامه هستید، شما را به‌دردسر بیاندازد. به‌طور مثال وقتی بازی Diablo Immortal را از پلی استور دانلود کنید، با نام Immortal به‌نمایش درخواهد آمد و این گیج‌کننده است. اما نگران نباشید، فقط شما نیستید که با پیدا کردن برخی اپلیکیشن‌ها مشکل دارید.

خوشبختانه راه‌های مختلفی برای سازماندهی اپلیکیشن‌ها در اندرویدی وجود دارد. برخی از گوشی‌سازها، یک جستجوگر را در داخل کشوی اپلیکیشن‌ها قرار می‌دهند که می‌توانید نام برنامه مورد نظرتان را در آن تایپ کنید و خیلی راحت به آن دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید شورتکات برنامه مورد نظر را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید یا برنامه‌ها و بازی‌های شبیه به هم را در پوشه‌های جداگانه‌ای دسته‌بندی کنید تا دسترسی به آن‌ها آسان شود.

قرار دادن شورتکات آیکون برنامه‌ها در صفحه اصلی گوشی

شما می‌توانید برنامه‌هایی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید تا دسترسی به آن‌ها شما را به‌دردسر نیاندازد. برای اضافه کردن آیکون آن، می‌توانید در کشوی اپلیکیشن‌ها روی آیکون برنامه یا بازی مورد نظر لمس طولانی انجام دهید، سپس آن را کشیده و در یک فضای خالی در صفحه اصلی گوشی‌تان رها کنید. همچنین می‌توانید انگشتتان را روی آیکون برنامه مربوطه نگه دارید، سپس از منوی به‌نمایش درآمده گزینه‌ای مثل Add to home را بزنید تا به صفحه اول گوشی شما افزوده شود.

پیدا اپلیکیشن نصب شده گوشی

گروه‌بندی اپلیکیشن‌های شبیه به هم در پوشه‌ها

شما می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که کارایی و هدف یکسانی با یکدیگر دارند را در پوشه‌ها دسته‌بندی کنید. به‌طور مثال می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مثل اینستاگرام، تلگرام و واتساپ را داخل پوشه‌ای بگذارید و نام آن را Social Networks بگذارید. یا آنکه برنامه‌های چندرسانه‌ای پخش موسیقی و فیلم را در یک جا نگهداری کنید.

برای این کار شما باید انگشتتان را روی آیکون یک برنامه نگه داشته، سپس روی آیکون برنامه دوم بکشید و رها کنید. حالا پوشه‌ای ایجاد می‌شود و از شما خواسته می‌شود نامی را برای آن انتخاب کنید. بعد از خروج از پوشه، شما اکنون می‌توانید برنامه‌های دیگر خود را هم به آن اضافه کنید.

پیدا اپلیکیشن نصب شده گوشی

با انجام این کارها، دسترسی به برنامه‌ها برای شما آسان‌تر خواهد شد. ولی اگر از این راه‌ها هم نتوانستید اپلیکیشن نصب شده روی گوشی خود را پیدا کنید، چه باید کرد؟ راه حل دست ماست.

از پلی استور نصب بودن یک برنامه را بررسی کنید

پلی استور این اجازه را به شما می‌دهد تا ببینید آیا برنامه‌ای روی گوشی شما نصب است یا خیر. فقط کافیست وارد فروشگاه اپلیکیشن گوگل شوید، سپس نام برنامه مورد نظر خود را جستجو کنید و به صفحه نصب آن بروید. اگر روی صفحه دکمه “Install” نمایش داده شد، این یعنی برنامه مورد نظر شما روی گوشی‌تان نصب نیست.

ولی اگر به‌جای آن دکمه “Open” را دیدید، این یعنی برنامه روی گوشی شما نصب است. همچنین اگر دکمه “Update” نمایان بود، بدان معناست که برنامه روی گوشی شما نصب بوده و یک بروزرسانی برای آن منتشر شده است که با کلیک روی این دکمه، بروزرسانی نصب می‌شود.

گوگل پلی استور

جمع‌بندی

پیدا کردن اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی های اندرویدی کار دشواری نیست. ولی توصیه می‌کنیم فقط برنامه‌هایی را نصب کنید که نام آن‌ها را می‌شناسید. چرا که گاهی ممکن است برنامه‌هایی با اسم مشابه اپلیکیشن‌های اصلی و با هدف سودجویی منتشر شوند. به‌طور مثال نسخه‌های جعلی زیادی برای پیام‌رسان‌های محبوب تلگرام و واتساپ وجود دارد که نصب آن‌ها، حریم خصوصی و اطلاعات شخصی شما را به‌خطر خواهند انداخت.

انتهای پیام

منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما