قابلیت های جدیدی که انتظار داریم به اندروید ۱۴ و iOS 17 اضافه شوند

در اینجا فهرستی از قابلیت های مورد انتظار برای دو سیستم عامل اندروید ۱۴ – Android 14 و آی او اس ۱۷ – iOS 17 اپل را گردآوری کرده‌ایم. آیا این‌ها، امکانات مورد نظر شما هم هستند؟

قابلیت های جدیدی که انتظار داریم به اندروید ۱۴ و iOS 17 اضافه شوند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، اندروید ۱۴ و آی او اس ۱۷، نسخه بعدی سیستم عامل موبایل گوگل و اپل هستند. در حالی که هنوز مشخص نیست این دو پلتفرم چه امکانات جدیدی را ارائه می‌کنند و در کدام بخش‌ها تقویت خواهند شد، اما می‌خواهیم نگاه زودهنگامی به قابلیت های جدیدی بپردازیم که انتظار داریم به اندروید ۱۴ و iOS 17 اضافه شوند.

قابلیت های مورد انتظار اندروید ۱۴ و iOS 17

بهبود عملکرد و عمر باتری

یکی از بیشترین خواسته‌هایی که کاربران از هر سیستم عامل موبایلی جدیدی دارند، عملکرد بهتر و در عین حال عمر باتری طولانی‌تر است. هم آپدیت Android 14 و هم iOS 17 می‌توانند از طریق مصرف کارآمدتر انرژی و مدیریت بهتر نیرو، در این دو زمینه پیشرفت‌های مهمی را حاصل کنند.

قابلیت های اندروید ۱۴‌ و iOS 17

حریم خصوصی و امنیت بهتر

از آنجا که نگرانی‌ها در مورد امنیت و حریم خصوصی کاربران موبایل روز به روز بیشتر می‌شود، انتظار داریم هم اندروید ۱۴ و هم iOS 17 قابلیت های امنیتی جدیدی را برای محافظت بهتر از کاربرانشان ارائه کنند. این می‌تواند شامل رمزنگاری بهتر، کنترل بهتر روی مجوزهای اپلیکیشن‌ها و مسیرهای راحت‌تری برای مدیریت یا حذف فایل‌های شخصی باشد.

اپلیکیشن‌های جدید و بهبودیافته

امیدواریم که هر دو سیستم عامل در نسخه بعدی خود اپلیکیشن‌های پیش‌فرض بهتری مثل برنامه تماس، پیام‌رسان، یادداشت‌برداری و غیره با ظاهر و عملکردی مناسب‌تر داشته باشند. علاوه بر این صاحبان دو پلتفرم محبوب موبایل جهان می‌توانند اپلیکیشن‌های کاملاً جدیدی مثل برنامه‌های ردیابی سلامت و کاربردی را نیز معرفی کنند.

قابلیت های اندروید ۱۴‌ و iOS 17

بهبود پشتیبانی از شبکه‌های 5G

گرچه هنوز پشتیبانی از 5G آنطور که در دیگر کشورهای توسعه یافته وجود دارد را نمی‌توانیم در ایران داشته باشیم؛ اما حداقل سیستم عامل‌ها می‌توانند با پشتیبانی بهتر، باعث افزایش سرعت و ثبات شبکه پنجم اینترنت موبایل شوند که خودش می‌تواند مسیر پیشرفت را هموارتر کند.

گزینه‌های جدیدی برای پیمایش لمسی در گوشی

سیستم عامل‌های جدید گوگل و اپل می‌توانند روش‌های جدیدی را برای استفاده از پلتفرم موبایل خود رونمایی کنند. این به کاربران اجازه می‌دهد از طریق روش‌های آسان‌تری بتوانند بین صفحات گوشی جابجا شوند و از امکانات مورد نیاز خود استفاده کنند.

بهبود دارک مود

هم اندروید و هم آی او اس دارای دارک مود هستند که تم سیستم عامل را به حالت تیره درمیاورد. استفاده از دارک مود بین کاربران در حال محبوب‌تر شدن است. اکنون نسخه بعدی این دو سیستم عامل می‌توانند پیشرفت‌های بیشتری را در این زمینه به‌دست بیاورند. به‌طور مثال گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی در اختیار کاربران قرار دهند یا با برنامه‌های متفرقه سازگاری بیشتری پیدا کنند.

بهبود پشتیبانی از دستگاه‌های جدیدتر

انتظار می‌رود این سیستم عامل‌ها پشتیبانی بهتری را از سیستم‌های جدیدتر به‌عمل بیاورند. در گوشی‌های جدیدتر شاهد پردازنده‌هایی سریع‌تر، حافظه بیشتر و سنسورهای جدیدتر هستیم. این یعنی دستگاه می‌تواند با قدرت بیشتری از سیستم عاملی که روی آن نصب می‌شود استفاده کند.

قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)‌ در حال کسب محبوبیت بیشتری هستند. بنابراین هر دو سیستم عامل اندروید ۱۴ و iOS 17 می‌توانند قابلیت های جدیدی را در این بخش‌ها ارائه کنند. این می‌تواند شامل بازی‌ها و اپلیکیشن‌های جدید واقعیت افزوده و همینطور بهبود عملکرد و کارایی و همینطور راه‌های استفاده از محتوای واقعیت مجازی باشد.

قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

جمع‌بندی

این‌ها ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که ما انتظار داریم به سیستم عامل بعدی اندروید و iOS‌ اضافه شوند. ولی ممکن است در نسخه نهایی شاهد اضافه شدن قابلیت‌هایی باشیم که حتی از تصور ما هم فراتر هستند. یا آنکه شاید قابلیتی که انتظار داشتیم به آن‌ها اضافه شود را هرگز نتوانیم ببینیم. بنابراین فقط زمان می‌تواند ثابت کند که چه چیزی پیش روی این دو پلتفرم موبایل محبوب است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما