جنگ خاموش غولهای فناوری

اقتصاد ۱۰۰ - بر کسی پوشیده نیست که اپل و گوگل هیچ وقت رابطه دوستانه‌ای با یکدیگر نداشته‌اند که هیچ، در طول تمام سال‌های اخیر درگیر یک جنگ دائمی با یکدیگر بوده‌اند.

جنگ خاموش غولهای فناوری

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،مهندسان سابق اپل ادعا می‌کنند که این شرکت همچنان از گوگل به خاطر اندروید کینه دارد. آنها همچنین ادعا می‌کنند که این غول صنعت درگیر یک “جنگ خاموش” با گوگل است، که در آن امید دارد که محصولات خود را به صورت کامل از خدمات گوگل جدا کند.

برای اینکه کمی بهتر شرایط بین این دو ابرشرکت را درک کنید، باید بدانید که تمام این خصومت‌‌ها از اوایل دهه 2000 شروع شد. همانطور که فایننشال تایمز اشاره می‌کند، پس از ایجاد اندروید توسط گوگل، استیو جابز، یکی از بنیانگذاران اپل، اندروید را یک “محصول دزدیده شده” توصیف کرد که از iOS تقلید می‌کند. او حتی تا آنجا پیش رفت که شرایط بین این دو شرکت را به «جنگ حرارتی هسته‌ای» توصیف کرد. طبق گزارش‌ها، این شرکت با بهبود خدمات گوشی‌های هوشمند خود و مبارزه با گوگل در سه جبهه، مبارزه خود را تشدید می‌کند. این رویکرد سه جانبه شامل نقشه برداری، جستجو و تبلیغات آنلاین است.

جنگ اپل و گوگل

این غول فناوری با هدف معرفی یک جایگزین نقشه گوگل برای خود کار می‌کند. اخیراً در همین رابطه، اپل به تازگی پس از اعلام ویژگی‌ای که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد مکان‌های دیجیتالی خود به نام Business Connect در نقشه ثبت کنند، توانست این محصول خود را نسبت به قبل تقویت کند. این مشابه همان چیزی است که Google Maps با مشارکت خود با Yelp ارائه می‌دهد، با این حال، Business Connect می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فرد iOS مانند ادغام Apple Pay را نیز در خود ارائه دهد.

در مرحله بعد، گزارش شده که اپل در حال کار بر روی یک ابزار جستجو بومی برای خود به نام “Apple Search” است. به گفته جاش کونیگ، مدیر ارشد استراتژی Pantheon، اگر اپل بخواهد تصمیم بگیرد گوگل را از گزینه جستجوی پیش فرض در سیستم عامل خود حذف کند، اتفاق بزرگی در پیش خواهد بود، زیرا در صورت موفقیت می‌تواند بخش مهمی از سهم 92 درصدی گوگل از بازار جستجو را کاهش دهد. با این حال، این یک شمشیر دولبه خواهد بود زیرا گوگل تا کنون میلیاردها دلار به اپل پرداخته است تا گزینه پیش فرض باشد.

در نهایت، این شرکت مستقر در کوپرتینو به دنبال منبع اصلی درآمد گوگل، یعنی تبلیغات آنلاین است. کسب و کار تبلیغات گوگل بیشترین بخش از درآمد آن را تشکیل می‌دهد و اپل می‌خواهد یک شبکه تبلیغاتی جدید بسازد تا آن را به چالش بکشد. این تصمیم به اپل اجازه می‌دهد نحوه ارسال تبلیغات به کاربران آیفون را تغییر دهد و آنها را قادر می‌سازد تا کارگزاران داده شخص ثالث را مسدود کند. در نهایت بر اساس این گزارش، اپل راه خود را برای قطع رابطه با گوگل در آینده درپیش گرفته است.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما