اپل، گوگل و موزیلا روی معیارسنج مرورگر Speedometer 3 با یکدیگر همکاری می کنند

اپل در حال حاضر از Speedometer 2.1 استفاده می‌کند، ابزاری برای محک زدن مرورگرهای وب در بارهای کاری مختلف. پروژه جدید در مراحل اولیه است اما این همکاری خود به تنهایی نقطه عطفی است.

اپل، گوگل و موزیلا روی معیارسنج مرورگر Speedometer 3 با یکدیگر همکاری می کنند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،اپل، گوگل و موزیلا اعلام کردند که به طور مشترک در حال همکاری برای توسعه نسخه بعدی معیارسنج مرورگر وب Speedometer 3 برای نمایش بهتر وظایف مرورگر مدرن هستند. نسخه جدید هنوز ناپایدار است، اما کاربران می‌توانند از هم اکنون آزمایش آن را آغاز کنند.

Speedometer 3 برای آزمایش طیف کامل نحوه عملکرد کاربران عادی مرورگرها با اجرای بر روی صفحات وب معمولی به جای محک زدن در یک محیط فشرده طراحی شده است. توسعه دهندگان قصد دارند به طور مداوم نرم افزار را بر اساس داده‌های به روز در مورد ویژگی‌هایی که برای کاربران روزمره مهم هستند، تغییر دهند. گوگل تایید کرد که این معیار چارچوب‌های جاوا اسکریپت و سایر بارهای کاری مدرن را نشان می‌دهد.

مدتی طول می‌کشد تا Speedometer 3 به طور کامل راه اندازی شود، اما اطلاعات بیشتری در مورد آن در ماه های آینده منتشر خواهد شد. اگر این همکاری به نتیجه برسد، باید به طراحان وب تصویر بهتری از نحوه اجرای کارشان در چندین مرورگر بدهد.

 

در حال حاضر، اکثر کاربرانی که می‌خواهند ببینند مرورگرشان با چه سرعتی به برنامه‌های کاربردی وب پاسخ می دهد، احتمالا باید از Speedometer 2.1 استفاده کنند. با این حال، از آنجایی که اپل نسخه 2.1 را اجرا می‌کند، به راحتی می‌توان فرض کرد که نتایج آن می‌تواند در برابر رقبای سافاری مانند گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس یا مایکروسافت اج مغرضانه باشد. به عنوان مثال، یک معیار مبتنی بر WebKit ممکن است به طور کامل چالش‌های عملکرد Blink، V8 یا SpiderMonkey را درک نکند.

اگرچه صفحه WebKit GitHub اپل میزبان Speedometer 3 است، گوگل و موزیلا آن را در کنار غول کوپرتینویی توسعه خواهند داد. آنها باید مطمئن شوند که با هر سه مرورگر منصفانه رفتار می‌شود و نحوه تعامل کاربران با آنها را به درستی درک می‌کند. در اعلامیه موزیلا اشاره شده است که یک معیار خوب مرورگر نیازمند همکاری بین فروشندگان مرورگر، سازندگان وب سایت، سازندگان چارچوب و گروه های استاندارد وب است.

یک سیاست حاکمیتی مبتنی بر رضایت بین سه غول مرورگر، توسعه Speedometer 3 را هدایت خواهد کرد. تغییرات پیش پا افتاده فقط به تایید یکی از شرکت‌ها نیاز دارد، اما تغییرات مهم‌تر نیاز به دو مورد برای توافق بر روی آنها دارد و تغییرات اساسی ایجاب می‌کند که هر سه مورد توافق باشند. در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین هدف از همکاری بین گوگل، موزیلا و اپل همین مورد خواهد بود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما