موفقیت دانش‌بنیان ایرانی در ساخت کف‌پوش آنتی‌استاتیک

اقتصاد ۱۰۰ - یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در ایران موفق به تولید پوشش کف و دیوار آنتی استاتیک و همچنین کفپوش‌های آنتی استاتیک رزینی شد. این محصول کاهش بیش از ۸۵ درصدی هزینه‌ مواد مصرفی را برای مصرف‌کننده به دنبال دارد.

موفقیت دانش‌بنیان ایرانی در ساخت کف‌پوش آنتی‌استاتیک

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از ایرنا، کفپوش آنتی استاتیک یا کفپوش آنتی الکترواستاتیک به کفپوش هایی گفته می شود که الکتریسیته ساکن روی آنها جمع نمی شود و با روشی مخصوص، الکتریسیته را به چاه ارت هدایت می کند. در واقع هدف از ساخت و طراحی کف پوش های آنتی استاتیک جلوگیری از سرایت و البته تخلیه جریان الکتریسیته روی سطح و دیواره اتاق ها یا سالن ها به منظور پیشگیری از جرقه، آتش سوزی و انفجار در محیط است.

سطح و دیواره های اتاق ها و سالن هایی همچون اتاق عمل بیمارستان ها، اتاق رنگ آمیزی خودرو، اتاق های اختلاط رنگ مانند اتاق رنگ آمیزی بدنه خودرو یا هر قسمت از سالن های رنگ که بخارات حلال وجود دارد، اماکنی که تابلوبرق‌هایی با ولتاژ بالا در آنها نصب هستند و صنایع نظامی و تسلیحات شرکت های بزرگ دنیا، سطح سالن های ساخت و مونتاژ قطعات حساس الکترونیک از جمله کارخانه ساخت گوشی تلفن همراه یا ساخت رایانه‌های حساس و اتاق های سرور و اتاق هایی که حجم زیادی از دیتا در آن مبادله می شود و اخلال در انتقال دیتا تولید خسارت هنگفت را به دنبال دارد مانند دیتا سنتربانک از جمله مراکزی است که در آنها از کفپوش آنتی استاتیک استفاده می شود.

یک شرکت دانش بنیان در کشورمان برای نخستین بار در ایران موفق به تولید پوشش کف و دیوار آنتی استاتیک و همچنین ارائه‌ کفپوش‌های آنتی استاتیک رزینی مطابق با استاندارد ANSI/ESD S۲۰.۲۰ شده است.

انتهای پیام

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما