اخراج بی سر و صدای کارمندان کار غیر فصلی اپل

اقتصاد ۱۰۰ - شروع یک سری اخراج‌ توسط شرکت‌های فناوری عظیم، اغلب مردم را مجبور می‌کند تا به این فکر کنند که آیا اپل نیز در سال 2023 همان مسیر را در پیش خواهد گرفت یا خیر.

اخراج بی سر و صدای کارمندان کار غیر فصلی اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از سخت افزارمگ ، تیم کوک، مدیر عامل اپل، قبلاً در سال 2022 اعلام کرده بود که در فرآیند استخدام بسیار مبتنی بر سنجش خواهد بود، و این نشان می‌دهد که فقط افراد کلیدی یا با استعداد برای بقیه سال استخدام خواهند شد. همین سخن خود می‌تواند دلیلی باشد بر چرایی تصمیم اپل به اخراج کارمندان غیر فصلی در بخش خرده فروشی.​

ایمیلی به AppleInsider ارسال شده بود، که خبر از اخراج کارمندان در بخش خرده فروشی اپل، در خارج از فروشگاه‌های فیزیکی آن می‌داد. گزارش شده است که این ایمیل از طریق منابع مختلف تأیید شده و در محتوای آن آمده است که کارمندانی که در فروشگاه‌های Best Buy کار می‌کنند اخطاری 30 روزه در مورد حقوق خود دریافت کرده‌اند. مشخص نیست که اپل قصد دارد چند درصد را به عنوان بخشی از سیاست‌های کاهش هزینه‌های خود اخراج کند، اما بدون شک، این شرکت برای سال 2023 آماده می‌شود.

Best Buy و Apple اغلب در صورت نیاز به برآورده شدن تقاضا جهت فروش محصولات خاص، کارمندان فصلی را استخدام می‌کنند. این اتفاق معمولا در فصل تعطیلات پیش می‌آید، یعنی دقیقا زمانی که تقاضا برای آیفون، مک و سایر محصولات اپل در اوج خود است. حالا نیز قرارداد کارمندان مورد نظر قبلاً منقضی شده است، به این معنی که آنها به مجموعه استخدام دائمی اپل تعلق ندارند.

با توجه به اینکه آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس هنوز تقاضای بالایی دارند، اپل انتظار داشت که این دو مدل رده بالا در جایی که آیفون 14 و آیفون 14 پلاس ارزان‌تر شکست خورده‌اند، درآمد قابل توجهی کسب کنند. متأسفانه، با توجه به اینکه فاکسکان در اواخر سال 2022 به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید در کشور چین مجبور به اجرای یک قرنطینه موقت در تأسیسات خود در ژنگژو در چین شد، اپل یک بیانیه مطبوعاتی مبنی بر کاهش عرضه را منتشر کرد که اقدامی نادر برای این شرکت است.

این شرکت بعداً به مشتریان اطلاع داد که در فصل تعطیلات به دلیل عقب ماندگی فوق، میزان فروش آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس نیز کاهش می‌یابد و این می‌تواند مهم‌ترین عاملی باشد که اپل را مجبور به اخراج کارکنان غیر فصلی می‌کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما