مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل با چیپست‌های جدید M2 Pro و M2 Max رونمایی شد

اقتصاد ۱۰۰ - اپل از مک بوک پرو ۲۰۲۳ – Macbook Pro با دو پردازنده جدید M2 Pro و M2 Max، نسل جدید شبکه وای فای و دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد.

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل با چیپست‌های جدید M2 Pro و M2 Max رونمایی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از گجت نیوز، اپل سرانجام از نسل جدید لپ تاپ‌های سری Macbook Pro خودش رونمایی کرد. مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل در دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه می‌شود که از مهم‌ترین ویژگی جدید آن‌ها باید به حضور چیپست‌های M2 Pro و M2 Max در پوسته آن‌ها اشاره کرد. به جز این، تقریباً همه‌چیز در این محصولات شبیه به نسخه نسل قبلی است.

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل با پردازنده M2 Pro و Max

این یعنی مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل از همان طراحی مسطح، همان نمایشگر mini-LED و همان چینش پورت‌ها استفاده می‌کنند. البته این عدم تغییر در طراحی خیلی هم تعجب‌برانگیز نیست؛ چرا که نسل قبلی تغییرات چشمگیری نسبت به دو نسل قبل کرده بود و فعلاً همین سطح از تغییرات کافی به‌نظر می‌رسد.

پیش از معرفی، شایعه شده بود پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max نسبت به نسل فعلی عملکرد به‌مراتب بهتری را ارائه خواهند کرد. چرا که تراشه M2 نسبت به M1 پیشرفت بزرگی نداشت. اما عمدتاً تراشه‌های ساخت اپل به مصرف انرژی کارآمد مشهور هستند و دو تراشه تازه رونمایی شده اپل هم همین رویه را دنبال می‌کنند. باید منتظر ماند و دید که پس از بررسی‌های اولیه، عملکرد این تراشه‌های جدید چگونه است.

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل با پردازنده M2 Pro و Max

پردازنده M2 Pro معماری M2 را با یک پردازنده مرکزی ۱۲ هسته‌ای و یک پردازشگر گرافیکی ۱۹ هسته‌ای و در مجموع حافظه یکپارچه ۳۲ گیگابایتی ارتقا می‌دهد. M2 Max نیز با یک پردازشگر گرافیکی ۳۸ هسته‌ای، پهنای باند ۲ برابری حافظه رم و تا ۹۶ گیگابایت حافظه یکپارچه همراه است. هر دو تراشه همچنین دارای فناوری‌های سفارشی پیشرفته‌تری هستند که شامل یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای و موتور رسانه‌ای توانمند ساخت خود اپل هستند.

از امکانات جدید  مک بوک پرو ۲۰۲۳  اپل باید به پشتیبانی از وای فای 6E اشاره کرد که یک نسخه ارتقا یافته از وای فای ۶ است. این فناوری جدید، سرعت اینترنت بیشتری را تضمین می‌کند؛‌ گرچه برای بهره‌مندی از آن باید از یک مودم سازگار با Wi-Fi 6E استفاده کرد.

منتظر مک مینی جدید با پردازنده M2 باشید

اپل همچنین در نظر دارد به‌همراه نسل جدید مک بوک پرو خودش، یک مک مینی جدید با چیپ M2‌ را هم رونمایی کند. قرار نیست مک مینی با پردازنده‌های اینتل عرضه شوند. اپل این محصول را به‌همراه یک مک پرو جدید با پردازنده اپل سیلیکون در رویداد بهاری خودش که ماه مارس برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما