ساعت های هوشمند چگونه سلامت روان ما را بهبود می‌بخشند؟

ساعت های هوشمند با سنسورهایی که دارند می‌توانند به بهبود سلامت روان شما کمک کنند. اما این گجت‌های پوشیدنی چگونه قادر به انجام این کار هستند؟

ساعت های هوشمند چگونه سلامت روان ما را بهبود می‌بخشند؟

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، سخت افزار و نرم افزار روی ساعت‌های هوشمند برای نظارت و تحلیل‌و‌بررسی جنبه‌های مختلف سلامت شما فوق‌العاده هستند. و در حالی که برخی تصور می‌کنند که آن‌ها فقط به بهبود سلامت فیزیکی ما کمک می‌کنند، اما باید بدانید که آن‌ها می‌توانند روی سلامت روان ما نیز مؤثر باشند.

با استفاده از یک دیوایس درست و اپلیکیشن‌هایی مناسب، شما می‌توانید ساعت هوشمند خود را به یک مربی زندگی شخصی تبدیل کنید و به بهبود سلامت روان خود کمک کنید. ما در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که این کار چگونه انجام می‌شود و چطور باید از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

اثرات مثبت ساعت های هوشمند روی سلامت روان

۱. نظارت روی خواب

شما این را میلیون‌ها بار شنیده‌اید: خواب برای سلامت روح و جسم لازم است. به اعتقاد بسیاری، خواب مهم‌ترین فاکتور برای تعیین سطح سلامت شما است. استراحت کافی می‌تواند خلق‌وخو را تنظیم کند، استرس را بکاهد، ذهن را آماده کند و سطح انرژی را افزایش دهد. به‌همین خاطر هم هست که نظارت روی خواب، یکی از جالب‌توجه‌ترین فناوری‌های مرتبط با سلامتی است.

تاثیر ساعت های هوشمند روی سلامت روان

شاید شما خواب کافی نداشته باشید. شاید فکر می‌کنید که فقط چند دقیقه یا چند ساعت در هفته کم‌خوابی دارید، در حالی که اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. نظارت روی خواب، یکی از قابلیت‌های مهم بسیاری از گجت‌های پوشیدنی مثل اپل واچ و گلکسی واچ است. با استفاده از این دستگاه‌ها شما می‌توانید عادات مربوط به خوابتان را زیر نظر بگیرید و مشکلات احتمالی را بفهمید. زمانی که مشکلی را کشف کنید، انگیزه رفع آن در شما ایجاد خواهد شد.

اپل جلوی کابوس دیدن شما را می‌گیرد

اپل برای کسانی که از مشکلات حاد خوابی رنج می‌برند خبر از همکاری با اپلیکیشن NightWare PTSD داده است که به‌صورت پیش‌فرض روی ساعت‌های اپل واچ نصب شده و می‌تواند به بیماران کمک کند. این برنامه به‌گونه‌ای طراحی شده که جلوی کابوس دیدن شما را می‌گیرد.

۲. پیگیری تغذیه و رژیم غذایی

سلامت و تندرستی چیزی نیست که فقط یک بار انجام دهید و سپس آن را فراموش کنید. سفری نیست که بخواهید آن را به انتها برسانید. بلکه آن یک سبک زندگی است و شما باید آن را یاد بگیرید. پیگیری تغذیه و رژیم غذایی، یکی از مؤثرترین راه‌های ساخت عادت‌های سالم غذایی و بهبود سلامت روان انسان است.

با نظارت روی آنچه که می‌خورید، شما نه تنها می‌توانید مطمئن شوید که بدنتان مقدار کافی و مناسبی از غذا را دریافت کرده است، بلکه این به شما کمک می‌کند درک کنید که چگونه غذاها می‌توانند روی سطح انرژی و وضعیت ذهنی شما تأثیر بگذارند. به‌خصوص اگر ساعت هوشمند شما از یک نظارت روی خلق‌وخو برخوردار باشد.

تاثیر ساعت های هوشمند روی سلامت روان

شما می‌توانید از سرویس‌های محبوبی مثل MyFitnessPal برای نظارت روی آنچه که خورده‌اید و دنبال کردن رژیم غذایی خود استفاده کنید. این سرویس روی ساعت‌های هوشمند اپل، سامسونگ و گارمین یافت می‌شود. شما با استفاده از این اپلیکیشن روی ساعت هوشمند خود می‌توانید نموداری از میزان تغذیه روزانه خود را مشاهده کنید، میزان مصرف آب در طول روز را زیر نظر داشته باشید و مواد غذایی را وارد کنید تا کالری مصرفی روزانه خود را ببینید.

دانلود MyFitnessPal برای اپل واچ | سامسونگ | گارمین

اگر صاحب یک ساعت هوشمند سامسونگ هستید، می‌توانید از اپلیکیشن Samsung Health برای پیگیری تغذیه و رژیم غذایی خود استفاده کنید. این اپلیکیشن دارای یک هدف کالری دریافتی است که برای رژیم غذایی شما براساس سن، قد، وزن و سطح فعالیت شما را توصیه می‌کند.

۳. نظارت فیزیکی

اکثر ردیاب‌های تناسب اندام و گوشی‌های هوشمند به گام شمار مجهز هستند و بسیاری از آن‌ها مثل اپل واچ می‌توانند ضربان قلب، عادات خواب و سایر معیارها را اندازه‌گیری کنند. البته گرچه دستگاه‌های ردیاب ضربان قلب مدتی است که در بازار عرضه می‌شوند، اما همیشه در مورد نحوه عملکرد آن‌ها مشخص نیست. دستگاه‌هایی که ضربان قلب را ثبت می‌کنند شاید برای موارد ابتدایی کاربردی باشند، اما نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک معیار پزشکی استفاده کرد.

تاثیر ساعت های هوشمند روی سلامت روان

اپل واچ دارای اپلیکیشنی به نام Activity است. این برنامه میزان فعالیت فیزیکی شما در طول روز را ردیابی می‌کند؛ زیرا ورزش منظم می‌تواند به کاهش سطح اضطراب و افسردگی شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ساعت هوشمند شیائومی Watch S2 با سنسور اندازه‌گیر ترکیبات بدن معرفی شد

اگر ورزشکار هستید، شما می‌توانید از سنسور BioActive سامسونگ که روی ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۴، گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو نهایت بهره را ببرید. تفاوت این سنسور با دیگر دستگاه‌های موجود در بازار، استفاده از یک چیپ کامپیوتری است که سه سنسور سلامت ضربان قلب نوری، سیگنال قلب الکتریکی و تجزیه‌و‌تحلیل امپدانس بیوالکتریکی را ترکیب می‌کند. این محصولات همچنین نخستین دستگاهی هستند که می‌توانند شاخص چربی بدن را به‌طور دقیق اندازه‌گیری کنند.

شما با استفاده از ساعت های هوشمند می‌توانید اهداف شخصی تعیین کنید، نکات و پیشنهاداتی را در مورد کارهایی که برای سلامت جسم و روان شما مؤثر است را دریافت کنید و زیر نظر بگیرید که چگونه به‌سمت اهدافتان پیش می‌روید.

۴. پیگیری و ایجاد انگیزه برای تمرینات ورزشی

یکی از محبوب‌ترین موارد استفاده از ساعت‌های هوشمند به خصوص در میان افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند یا آماده مسابقات بزرگی مثل دو ماراتن یا ورزش‌های سه‌گانه می‌شوند، ایجاد انگیزه و پیگیری تمرینات است. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، یک ساعت هوشمند با یک GPS داخلی به شما اجازه می‌دهد میزان دویدن یا دوچرخه‌سواری خودتان را مدیریت کنید.

تاثیر ساعت های هوشمند روی سلامت روان

اپلیکیشن‌هایی که روی ساعت‌های هوشمند نصب می‌شوند حتی می‌توانند ویدیوهای آموزشی را در اختیار شما بگذارند تا مطمئن شوید که تمرینات ورزشی را به‌درستی انجام می‌دهید. همه این‌ها یعنی هر کجا که باشید، یک مربی اختصاصی همراهتان است.

۵. نظارت روی سطح استرس

همانطور که احتمالاً می‌دانید، استرس زیاد می‌تواند مشکلات فراوانی را برای سلامت روح و روان شما به‌وجود بیاورد. اضطراب، تحریک عصبی یا اختلال خواب مهم‌ترین آن‌ها است. نظارت کردن روی سطح استرس هم خیلی دشوار است. اما ساعت های هوشمند می‌توانند به‌خوبی مراقب استرس شما باشند.

تاثیر ساعت های هوشمند روی سلامت روان

آن‌ها نه تنها می‌توانند هرچیزی را از ضربان قلب گرفته تا الگوی خواب شما را بررسی کنند، بلکه می‌توانند با کنار هم قرار دادن وضعیت کلی بدن شما، یک امتیاز به سطح استرس‌تان هم بدهند. از آنجایی که آن‌ها از داده‌های جمع‌آوری شده از شما در طول روز (یا شب) استفاده می‌کنند، تصویر کاملی از اینکه بدن شما چگونه از پس استرس‌های روز برآمده است را ارائه می‌کنند.

بنابراین اگر بیش از حد استرس دارید، یک ساعت هوشمند می‌تواند شما را از طریق تمرینات تنفسی هدایت کرده و سطح استرس شما را بکاهد.

لطف بزرگ ساعت هوشمند برای بهبود سلامت روان

حداقل در حال حاضر هنوز ساعت‌های هوشمند به حدی پیشرفته نشده‌اند که بتوانید آن‌ها را جایگزین پزشک یا درمانگر خود کنید. اما شما می‌توانید از ساعت های هوشمند به‌عنوان ابزار مفیدی برای کمک به حفظ سلامت روان خود استفاده کنید. با توجه به اینکه ساعت‌های هوشمند هر روز در حال بهبود هستند، احتمالاً به‌زودی می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری را در مورد عملکرد مغز و بدن شما ارائه کنند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما