تزریق دز دوم واکسن جوان سازی و رشد دوباره قلب به بیماران

شرکت واکسن سازی معروف مدرنا شروع به تزریق دز دوم واکسنی با نام mRNA-0184 به بیماران منتخب قلبی کرده تا دوباره عضلات آسیب دیده قلب شان رشد کند.

تزریق دز دوم واکسن جوان سازی و رشد دوباره قلب به بیماران

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰، این شرکت با اعلام تزریق مرحله 1B کارآزمایی بالینی افزود یک شات مستقیم به قلب بیماران قلبی تزریق می‌شود.

این واکسن جدید از فناوری mRNA، مشابه واکسن ضد کووید بهره برده و برای افرادی که دچار حمله قلبی شده و سلول‌هایشان مرده و نیز افراد با نارسایی قلبی تزریق می‌شود.

این دارو با دستور دادن به سلول‌های قلب انسان برای تولید هورمونی به نام ریلکسین کار می‌کند که به بهبود جریان خون کمک کرده و به بازیابی عضلات آسیب دیده قلب کمک می‌کند.

گفتنی است در طول حمله قلبی، سلول‌های عضلانی شروع به مردن کرده و نمی‌توانند دوباره تولید شوند.

این تزریق هورمون ریلکسین را که برای بهبود جریان خون شناخته شده، کد می‌کند.

استفان بانسل مدیر عامل مدرنا، پیش‌تر به اسکای نیوز گفته بود: " ما اکنون در کلینیک یک برنامه فوق العاده هیجان انگیز داریم که در آن mRNA را به قلب افراد پس از حمله قلبی تزریق می‌کنیم تا رگ‌های خونی جدید رشد کنند تا به عروق مجدد قلب کمک کنند. این کمی شبیه پزشکی علمی تخیلی است، اما این چیزی است که برای من واقعا هیجان انگیز است."

بیماران نارسایی قلبی پایداری دارند و این کارآزمایی مشخص می‌کند که تزریق چقدر ایمن است و بیماران چقدر می‌توانند آن را تحمل کنند، همچنین مقدار دز و دفعات آن را کامل می‌کند.

حملات قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به قلب از دست می‌رود، در حالی که نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب نتواند خون را به طور موثر در بدن پمپاژ کند.

اگر عضله به شدت آسیب دیده باشد، نارسایی قلبی می‌تواند پس از حمله قلبی ایجاد شود.

شات جدید از RNA پیام رسان استفاده می‌کند که حاوی دستورالعمل‌های سلول برای ساخت پروتئین است.

DNA که در هسته سلول ذخیره می‌شود، اطلاعات ژنتیکی را برای ساخت پروتئین یا هورمون رمزگذاری می‌کند.

mRNA یک کپی از این اطلاعات ژنتیکی را به خارج از هسته، به سیتوپلاسم سلول، جایی که می‌تواند به پروتئین و هورمون تبدیل شود، منتقل می‌کند.

به گفته مدرنا، این واکسن، ریلکسین را رمزگذاری می‌کند، هورمونی که به طور طبیعی وجود دارد و شناخته شده است که باعث ایجاد تغییراتی در جریان خون می‌شود.

این هورمون به طور بالقوه برای بیماران نارسایی قلبی مفید است.

با تزریق mRNA مصنوعی به قلب که ریلکسین را کد می‌کند، شات mRNA سلول‌های انسانی را برای تولید هورمون هدایت می‌کند.

مدرنا گفت: توالی mRNA mRNA-0184 طوری مهندسی شده است که به بدن دستور می‌دهد تا ریلکسین با نیمه عمر طولانی، با هدف ایجاد یک مزیت بالینی پایدار در بیماران نارسایی قلبی تولید کند.

افزایش حرکت خون اجازه می‌دهد تا رگ‌های خونی جدید رشد کرده و به بازیابی جریان خون در امتداد شریان‌ها و سیاهرگ‌ها کمک کند.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما