روسیه برای بازگشت خدمه ایستگاه فضایی یک کپسول جدید به فضا پرتاب می‌کند

- سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) و اداره کل هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) تصمیم گرفتند کپسول سایوز اِم‌اِس - ۲۳ را برای بازگرداندن ۲ فضانورد روس و یک فضانورد آمریکایی به فضا پرتاب کنند.

روسیه برای بازگشت خدمه ایستگاه فضایی یک کپسول جدید به فضا پرتاب می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایرنا،  روسکوسموس (سازمان فضایی فدرال روسیه) اعلام کرد فضاپیمای جدیدی را به فضا پرتاب خواهد کرد تا برخی از خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی را پس از آسیب‌دیدن و نشت کپسولشان به زمین بازگرداند.

۲ فضانورد روس به اسامی سرگئی پروکوپیف (Sergey Prokopyev) و دیمیتری پِتلین (Dmitri Petelin)، و یک فضانورد ناسا به نام فرانک روبیو (Frank Rubio)، در ماه سپتامبر با فضاپیمای سایوز اِم‌اِس- ۲۲ وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند و قصد داشتند از این کپسول برای بازگشت به زمین استفاده کنند؛ اما ماه گذشته مایع خنک‌کننده آن نشت کرد و در نتیجه دمای کابین بالا رفت.

رئیس روسکوسموس، یوری بوریسوف (Yuri Borisov)، به خبرنگاران گفت: پس از بررسی وضعیت و گفت‌وگو با ناسا، تصمیم گرفتیم کپسول جدید سایوز اِم‌اِس - ۲۳ را در حالت خودکار بدون خدمه در ۲۰ فوریه (یک اسفند) به فضا پرتاب کنیم تا سه فضانورد برای بازگشت از آن استفاده کنند.

ابتدا قرار بود سایوز اِم‌اِس – ۲۳ در ماه مارس به فضا پرتاب شود تا دو فضانورد روس و یک فضانورد آمریکایی را در مدار قرار دهد.

بوریسوف افزود: سایوز اِم‌اِس – ۲۳ برخی از تجهیزات را نیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل خواهد کرد.

در ماه دسامبر، زمانی که فضانوردان روس قصد داشتند برای انجام راهپیمایی فضایی برنامه‌ریزی‌شده به خارج از ایستگاه فضایی بروند، نشت مایع را از فضاپیمای سایوز اِم‌اِس- ۲۲ مشاهده کردند.

به گفته بوریسوف، نشت سایوز اِم‌اِس- ۲۲ ناشی از برخورد یک ریزشهاب‌سنگ بوده است و این کپسول بدون خدمه به زمین بازگردانده خواهد شد.​

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما