کارت گرافیک ایسوس RTX 4080 Noctua – یک هیولای 4.3 اسلاتی

در نسل گذشته ایسوس با همکاری شرکت معظم «ناکتوا» کارت گرافیک‌های RTX 3070/3080 Noctua Edition را عرضه کرد که خنک کننده آن‌ها توسط ناکتوا توسعه پیدا کرد.

کارت گرافیک ایسوس RTX 4080 Noctua – یک هیولای 4.3 اسلاتی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازسخت افزارمگ ، جزو خنک‌ترین و کم‌صداترین کارت گرافیک‌های Ampere با خنک کننده بادی بودند. امسال هم شرکت ایسوس با همکاری ناکتوا کارت گرافیک GeForce RTX 4080 Noctua را معرفی کرده که یک خنک کننده عظیم 4.3 اسلاته دارد و طی نمایشگاه CES 2023 به طور رسمی رونمایی شده است.

رسانه‌های سخت افزاری که توانسته‌اند از نزدیک با کارت گرافیک RTX 4080 Noctua ایسوس ملاقات کنند تأیید کرده‌اند که این کارت، واقعاً یک دستگاه کارت گرافیک RTX 4080 است و یک ماکت نمایشی نیست. شرکت ایسوس تصمیم گرفته به جای اکتفا به رندرها، یک نمونه واقعی از این کارت گرافیک را به CES 2023 بیاورد.

کارت گرافیک RTX 4080 Noctua شرکت ایسوس بسیار شبیه مدل‌های RTX 30 آن بوده ولی به درگاه ورودی جدید 16 پین مجهز شده و قلب تپنده آن نیز پردازشگر AD103 Ada Lovelace است. علاوه بر آن، پیکربندی خروجی‌های تصویر این کارت گرافیک نیز تغییر کرده و یک درگاه HDMI دیگر به آن اضافه شده است، اتفاقی که معمولاً در کارت گرافیک‌های ROG Strix و TUF Gaming شرکت ایسوس می‌افتد. این مسئله نشان می‌دهد که PCB این کارت گرافیک متعلق به یکی از این دو سری است.

شرکت ناکتوا تأیید کرده که از دو فن NF-A12x25 با رنگ بژ-قهوه‌ای برای این کارت گرافیک استفاده شده است. اینطور که این دو شرکت ادعا کرده‌اند، قطر زیاد فن‌های استفاده شده به همراه طراحی سفارشی محفظه بخار، تضمین می‌کنند که کارت گرافیک RTX 4080 Noctua Edition کم‌صدا‌ترین و در عین حال یکی از خنک‌ترین کارت گرافیک‌های RTX 4080 بازار است و دمای آن از 61.7 درجه سانتی‌گراد بالاتر نمی‌رود.

کارت گرافیک RTX 4080 Nocuta به صورت رسمی 4.3 اسلات توسعه اشغال می‌کند، اما در واقع اسلات پنجم را هم غیرقابل استفاده می‌کند و در عمل باید پنج اسلات توسعه را به آن اختصاص داد. شرکت ایسوس هنوز زمان عرضه و از همه مهم‌تر، قیمت این کارت گرافیک را اعلام نکرده است. البته این کارت گرافیک به طور قطع یکی از گران‌ترین RTX 4080های بازار خواهد بود و نباید انتظار قیمت پائینی از آن داشته باشیم.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما