توسعه فعالیت آنر در بازار ۲۰۲۲ موبایل

به مناسبت سال ۲۰۲۳، نگاهی به عملکرد آنر در سال ۲۰۲۲ خواهیم انداخت.

توسعه فعالیت آنر در بازار ۲۰۲۲ موبایل

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل ازجی اس ام ،پس از بازگشت قوی آنر به عرصه، این شرکت استراتژی خود را برای بدست آوردن مجدد فضای بازار در سراسر اروپا و چین با فشار قوی و سیلی از گوشی‌های هوشند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و گجت‌های پوشیدنی دو برابر کرد. این شرکت توانست در سال ۲۰۲۲ اولین دستگاه تاشوی خود با نام مجیک وی را در چین عرضه کند. پس از آن نیز مجیک Vs توسط آنر رونمایی شد که در نهایت توانست به بازارهای خارج از چین راه پیدا کند. آنر مجیک ۴ پرو نیز یکی از پر ویژگی‌ترین محصولات پرچمدار این شرکت بود، در حالی که آنر ۷۰ و آنر ۸۰ گوشی‌های کلیدی این برند در بخش میان‌رده بودند.

همچنین این شرکت لپ‌تاپ‌های محکمی مانند مجیک‌بوک ۱۴ را عرضه کرد که توانست با سخت‌افزار قدرتمند و طراحی سبک‌وزن خود، همه را تحت تأثیر قرار دهد. ضمنا آنر در بخش گجت‌های پوشیدنی نیز با آنر واچ GS 3 و آنر Earbuds 3 پرو توانست قدرت‌نمایی کند.

آنر توانست با کمک مجیک ۴ پرو، تقریبا همه کاری را انجام دهد. این گوشی توانست خود را به عنوان برترین پرچمدار این برند تا به امروز ثبت کند. آنر مجیک ۴ پرو دارای تمام قابلیت‌های یک پرچمدار در سال ۲۰۲۲ بود. نمایشگر با پنل OLED با نرخ نوسازی بالا و کاهش نور PWM و بهره بردن از فناوری LTPO، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل یک، دوربین‌های بی‌نظیر (مانند ماژول پریسکوپ) و شارژ سریع ۱۰۰ واتی بی‌سیم و سیمی این گوشی را به یک هیولا تبدیل کرد.

این گوشی حتی از UWB و حسگر ToF سه‌بعدی برای باز کردن قفل صورت ایمن برخوردار است. پیدا کردن گوشی هوشمندی که ویژگی بیشتری در مقایسه با آنر مجیک ۴ داشته باشد، آسان نیست. لازم به ذکر است که کاربران غیرچینی باید چند ماه برای عرضه جهانی این گوشی صبر می‌کردند، اما آنر مجیک ۴ پرو ثابت ارزش آن همه صبر را داشت.

آنر ۸۰ در ماه نوامبر (مصادف با ماه آبان) عرضه شد و با بررسی دقیق‌تر، می‌توان دریافت که دستخوش تغییرات زیادی در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی آنر ۷۰ نشده است. قاب پشتی این گوشی کمی بازطراحی شده و دوربین اصلی ۱۶۰ مگاپیکسلی جدید و فضای ذخیره‌سازی پایه ۲۵۶ گیگابایت، تنها تفاوت‌های آنر ۸۰ در مقایسه با آنر ۷۰ بود.

مقایسه سریع مشخصات بین آنر ۷۰ و آنر ۸۰ نشان می‌دهد که این دو نسل تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. آنر ۸۰ اساسا همان گوشی با چیپستی کمی جدیدتر اسنپدراگون 782G و دوربین ۱۶۰ مگاپیکسلی ارتقا یافته است. همچنین آنر ۸۰ دارای دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی در مقایسه با اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی آن ۷۰ بوده و متاسفانه همچنان با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود.

آنر مجیک V هرگز نتوانست به بازارهای خارج از چین راه پیدا کند. این موضوع مایه شرمساری بسیار بود. زیرا این گوشی از طراحی بسیار قدرتمند برخوردار بود که به گوشی اجازه می‌داد به شکل زیبایی باز و بسته شود. همچنین خط وسط نمایشگر آن بسیار کمتر از تاشوهای رقیب بود. اما اکنون خوشبختانه برای علاقه‌مندان در سایر نقاط جهان، آنر مجیک Vs در خارج از چین در دسترس است.

آنر مجیک Vs تمام ویژگی‌های فوق‌العاده مجیک V را در کنار برخی ویژگی‌های برتر مانند دوربین تله فوتو ۳ برابر، پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک و باتری بزرگتر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بود. این گوشی همچنین با وزن ۲۶۱ گرم، سبک‌تر از آنر مجیک V ۲۸۸ گرمی بود. آنر مجیک Vs در نسخه پایه با رم ۸ گیگابایتی به همراه حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت پایه ۷۵۰۰ یوان (۱۰۵۰ دلار/ ۱۰۱۵ یورو) در چین عرضه شد. همچنین این گوشی دارای یک قلم جادویی بوده که فقط برای نسخه Ultimate آنر مجیک V بوده که دارای رم ۱۶ گیگابایتی است.

آنر ۷۰ یک گوشی میان‌رده عالی با نمایشگری با پنل OLED، طراحی برتر، عمر باتری قابل اعتماد و تنظیمات دوربین بالاتر از حد متوسط است. تنها مشکل این گوشی این بوده که قیمت آن در اروپا حدود ۵۰۰ یورو بوده که آن را در رده قاتل پرچمدار قرار می‌دهد. برای بهتر درک کردن فاجعه قیمت‌گذاری آنر، باید بدانید این دستگاه با قیمت پایه ۲۶۹۹ یوان (۳۶۵ یورو) در چین عرضه شد. لازم به ذکر است که نسخه چینی دارای رم ۸ گیگابایتی به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بود، در حالی که مدل اروپایی آنر ۷۰ همان رم ۸ گیگابایتی در کنار فضای ذخیره‌سازی کمتر ۱۲۸ گیگابایتی را دارا بود.

قیمتی که در اروپا برای آنر ۷۰ تعیین شده بسیار بالا بوده و واقعا به رقابتی بودن این دستگاه لطمه زده است. امیدوارم آنر ۸۰ پس از رسیدن به بازارهای اروپایی با قیمت معقول‌تری عرضه شده تا قیمت نامناسب آنر ۷۰ را جبران کند.

مجیک‌بوک ۱۴ یکی از چشمگیرترین لپ‌تاپ‌هایی بوده که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد. این دستگاه ۱۴ اینچی از یک پردازنده نسل ۱۲ اینتل برخوردار بود که در کنار پردازنده گرافیکی اختصاصی انویدیا RTX 2050، همه در ضخامتی ۱۷ میلی‌متری جای داده شده بودند.

باتری ۷۵ وات ساعتی این دستگاه نیز توانست در آزمون‌های مختلف سربلند بیرون آمده و همچنین کیفیت ساخت این لپ‌تاپ با شاسی آلومینومی خود، در سطح بالایی قرار داشت. انتخاب پورت عالی، شارژر ۱۳۵ واتی و نمایشگر زیبا با نسبت ابعاد 3:2 را به آن اضافه کنید تا متوجه شاهکاری که آنر در سال ۲۰۲۲ از آن رونمایی کرد بشوید.

 
منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما