کوالکام از «اسنپدراگون Satellite» برای اندروید رونمایی کرد؛ سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای

اسنپدراگون Satellite یک سرویس پیام‌رسان دوطرفه است که ابتدا در برخی مناطق در اختیار صاحبان گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار می‌گیرد.

کوالکام از «اسنپدراگون Satellite» برای اندروید رونمایی کرد؛ سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجیاتو، اپل همراه با معرفی سری آیفون 14، از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در مواقع اضطراری رونمایی کرد و مسلماً محصولات اندرویدی هم می‌خواهند ویژگی مشابهی داشته باشند. حالا کوالکام در نمایشگاه CES 2023 از « اسنپدراگون Satellite » رونمایی کرده است که سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای دوطرفه را به نسل بعدی گوشی‌های پریمیوم اندرویدی می‌آورد.

قابلیت اسنپدراگون Satellite

این ویژگی از طریق همکاری با Iridium ممکن می‌شود؛ شرکت ارتباط ماهواره‌ای که 66 ماهواره در مدار نزدیک به زمین دارد. یکی از رقبای اصلی این شرکت،  Globalstar  است که اپل برای سرویس خود در سری آیفون 14 با آن همکاری می‌کند.

به گفته کوالکام، اسنپدراگون Satellite برای پیام‌رسانی دوطرفه در مواقع اضطراری، ارسال پیامک و سایر نیازهای پیام‌رسانی کاربرد دارد. این کمپانی همچنین اعلام کرده است که این سرویس تنها برای مواقع اضطراری کاربرد ندارد و در مناطق دورافتاده، روستایی و ساحلی (مکان‌هایی که ارتباط سلولار وجود ندارد) هم می‌توان از آن بهره برد.

اسنپدراگون satellite

این ویژگی ابتدا در اختیار محصولاتی قرار می‌گیرد که از  اسنپدراگون 8 نسل 2  استفاده می‌کنند، بنابراین اکثر پرچمدارهای اندرویدی 2023 می‌توانند از آن بهره ببرند. به گفته کوالکام، این سرویس در اختیار نسل بعدی گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و از نیمه دوم 2023 در برخی مناطق فعال می‌شود.

سرویس اسنپدراگون Satellite می‌تواند به محصولات دیگری مانند لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، خودروها و دستگاه‌های اینترنت اشیا راه پیدا کند. همچنین سازندگان محصولات مختلف و توسعه‌دهندگان می‌توانند سرویس‌هایی با استفاده از ارتباط ماهواره‌ای ایجاد کنند.

یکی از شرکت‌هایی که برای سرویس ماهواره‌ای با کوالکام همکاری می‌کند،  گارمین  است. این کمپانی می‌خواهد ارتباط ماهواره اضطراری را در اختیار میلیون‌ها کاربر قرار دهد.

به نظر می‌رسد ارتباط ماهواره‌ای به‌زودی به یکی از موضوعات مهم در دنیای گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود. در کنار آیفون‌ها، صاحبان گوشی‌های اندرویدی هم می‌توانند در آینده نزدیک از ارتباط ماهواره‌ای بهره ببرند. از سوی دیگر اسپیس ایکس، مالک سرویس اینترنت ماهواره‌ای محبوب استارلینک هم می‌خواهد اینترنت ماهواره‌ای را با همکاری اپراتور تی-موبایل به گوشی‌های هوشمند بیاورد. در کنار پشتیبانی گوشی‌ها از ارتباط ماهواره‌ای، انتظار می‌رود در آینده کاربرد این ویژگی افزایش پیدا کند.

 
منبع : دیجیاتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند…

اخبار سلامت

سینما در سینما

باز