ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس با قابلیت اتصال مستقیم به گوشی‌های هوشمند به زودی پرتاب می‌شوند

ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس با توجه به هدف این شرکت برای افزایش ظرفیت شبکه اینترنت ماهواره‌ای خود احتمالاً بزودی با مجوز FCC به فضا پرتاب خواهند شد.

ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس با قابلیت اتصال مستقیم به گوشی‌های هوشمند به زودی پرتاب می‌شوند

به گزارش گروه دانش  و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از تکراتو، احتمالاً در هفته‌های آینده شاهد پرتاب ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس یعنی استارلینک به فضا باشیم تا ظرفیت شبکه اینترنت ماهواره‌ای این شرکت افزایش یابد.

بر همین اساس، به گزارش SpaceNews، این شرکت در سندی که برای کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارسال کرده، اعلام کرده است که مطابق انتظارات پرتاب ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس تا پیش از پایان ماه دسامبر سال 2022 (تا 10 دی ماه)، انجام می‌شود. کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) در واقع مسئول بررسی درخواست این شرکت و صدور مجوز برای آن بوده به همین دلیل اسناد مربوط به پرتاب نسل جدید استارلینک به این کمیسیون ارسال شده است.

این شرکت قصد دارد با دریافت یک مجوز موقت 60 روزه، کاربران فعلی خود را به ماهواره‌های جدیدی که در مدار غیر-زمین‌ایستا (NGSO) قرار خواهند گرفت، متصل کند. لازم به ذکر است اعطای مجوز موقت به کاربران کمک خواهد کرد تا به اینترنت سریع‌تر با تأخیر پایین‌تر دسترسی یابند.

پرتاب ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس به فضا

اگر کمیسیون FCC این مجوز را به اسپیس ایکس اعطا کند، این شرکت قادر خواهد بود تا سرویس‌دهی با نسل دوم ماهواره‌ها را شروع کرده و در ادامه برای دریافت مجوز بلندمدت تلاش کند. همچنین اخیراً اسپیس ایکس اعلام کرده که تعداد مشترکان فعال این شرکت از مرز یک میلیون عبور کرده است. این در حالی است که آمار مشترکان در ماه مارس (اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین ماه) 250 هزار مشترک بوده است.

ماهواره‌های نسل دوم اسپیس ایکس

این شرکت امید دارد که با پرتاب نسل دوم ماهواره‌های خود علاوه بر افزایش ظرفیت شبکه، بتواند قابلیت‌هایی همچون ارتباط مستقیم با تلفن‌های هوشمند را نیز فراهم کند. در همین راستا اسپیس ایکس همچنین قصد دارد یک فرستنده فرکانس رادیویی کوچک را به نسل دوم ماهواره‌ها افزوده تا فاصله‌سنجی و ردیابی دقیق‌تری به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) فعلاً بررسی این درخواست را به تعویق انداخته است.

در رابطه با قصد اسپیس ایکس برای افزایش ظرفیت شبکه استارلینک گفتنی است، براساس داده‌های Ookla، شبکه اسپیس ایکس به‌خاطر رشد کاربران تحت فشار بوده و سرعت دانلود در شبکه آن در کشورهای ایالات متحده و کانادا با کاهش روبرو شده است. در همین راستا اسپیس ایکس که هم‌اکنون بیش از 3000 ماهواره فعال در مدار دارد و تأییدیه اولیه برای استفاده از 7500 ماهواره را نیز دریافت کرده است.

برای پرتاب ماهواره‌های نسل دوم استارلینک، شرکت اسپیس ایکس در حال‌ حاضر از راکت‌های فالکون 9 استفاده خواهد کرد، اما در‌نهایت قرار است راکت استارشیپ برای این مأموریت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما