تلسکوپ هوشمند یونیستلار Equinox 2، دنیای اخترشناسی را به گوشی شما می‌آورد

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 شرکت یونیستلار با جهت‌گیری دقیق از طریق نرم‌افزار اختصاصی گوشی هوشمند، اجرام آسمانی را نشانه می‌رود.

تلسکوپ هوشمند یونیستلار Equinox 2، دنیای اخترشناسی را به گوشی شما می‌آورد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، یونیستلار از تلسکوپ جدید دیجیتال و هوشمند خود به‌نام Equinox 2 با قیمت 2499 دلار در خلال نمایشگاه CES 2023 رونمایی کرده که عرضه آن از ماه مارس آغاز خواهد شد. به‌لطف حسگر تصویر و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، این تلسکوپ قادر به ثبت عکس‌هایی با کیفیت بالاتر از ستارگان، کهکشان‌ها، سحابی‌ها و سایر اجرام نجومی در مقایسه با نسل گذشته خود است.

محصولات این شرکت فرانسوی با تشخیص مستقل جهت‌گیری و هدایت به‌سمت اجرام آسمانی از طریق نرم‌افزار اختصاصی خود که با گوشی‌های هوشمند قابل اجرا است، بسیاری از دردسرهای نجوم را از بین می‌برد. این تلسکوپ از فناوری مذکور برای ردیابی سوژه‌ها طی چرخش در آسمان نیز بهره می‌برد.

فرانک مارکیس، مدیر ارشد علمی یونیستلار و ستاره‌شناس سیاره‌های فراخورشیدی در موسسه SETI عنوان کرد که در مقایسه با نسل اول Equinox، وضوح سنسور جدید از 4.9 به 6.2 مگاپیکسل افزایش یافته است. این ارتقا باعث ثبت عکس‌هایی بهتر از سیاره‌ها شده و میدان دید وسیع‌تری را نیز ارائه می‌دهد.

تلسکوپ هوشمند یونیستلار Equinox 2

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 یک گام بلند در دیجیتالی کردن فناوری به‌شمار می‌رود که پیش‌تر برای سال‌ها آنالوگ بود. این محصول به‌جای استفاده از تنظیمات و موتورهای دقیق برای خنثی‌سازی چرخش زمین، اجرام آسمانی را با علم به اینکه چه چیزی را نشانه رفته و در معرض دید قرار می‌دهد، ردیابی خواهد کرد. هم‌چنین فناوری پردازش تصویر این تلسکوپ می‌تواند مه و تابش شدید را از بین برده و به عکاس‌های مبتدی نیز امکان عکس‌برداری را خواهد داد.

تلسکوپ هوشمند Equinox 2 با برچسب قیمت 2499 دلار عرضه خواهد شد که اگرچه چندان اقتصادی نیست، اما در مقایسه با رقیب پرچم‌دار حود، EVscope 2 که 3999 دلار قیمت دارد، ارزان‌تر است. البته آن مدل با امکاناتی اضافه نظیر منظره‌یاب و سنسور 7.7 مگاپیکسلی با وضوح بالاتر عرضه می‌شود. اگرچه منظره‌یاب راهی فوری برای رصد آسمان‌ها را ارائه می‌دهد، اما هم‌چنان می‌توانید از طریق برنامه اندروید یا iOS اختصاصی، نشانه‌گیری تلسکوپ را مشاهده کنید. گفتنی است تاکنون 31 دانشمند در 9 کشور مختلف از تلسکوپ شرکت یونیستلار برای کمک به تعیین سرعت گردش سیاره‌ای شبیه به مشتری که Kepler-167e نام دارد، استفاده کرده‌اند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما