پشتیبانی مادربرد های MSI B760M Max Mortar از اورکلاک پردازنده non-K

طبق اطلاعات غیررسمی منتشر شده توسط نام کاربری chi11eddog، سری مادربرد های جدید MSI B760M Max Mortar.

پشتیبانی مادربرد های MSI B760M Max Mortar از اورکلاک پردازنده non-K

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،قرار است با پشتیبانی از یک تولید کننده کلاک CPU برای پشتیبانی از اورکلاک جزئی سری پردازنده‌های non-K اینتل عرضه شوند. تنها تعداد انگشت شماری از مادربردهای میان رده با پشتیبانی از ژنراتور تولید کننده کلاک CPU عرضه می‌شوند و این به کاربران پردازنده‌هایی که قابلیت اورکلاک در آن‌ها قفل و یا محدود شده (مانند سری non-k اینتل) اجازه اورکلاک با استفاده از BCLK را می‌دهد.

در همین راستا اکنون یک منبع غیررسمی تایید کرده که سری مادربرد های MSI B760M Mortar Max قرار است با پشتیبانی از تولید کننده کلاک Renesas RC26008 عرضه شوند. این روش اورکلاک بر روی پردازنده Intel i5-12400 تست داده شده و پس از تغییر کلاک BCLK به 125 مگاهرتز، پردازنده با موفقیت در فرکانس 5.0 گیگاهرتز مشغول به کار شد. BCLK یا Base Clock overclocking در مادربرد یک کلاک پردازشی است که وظیفه انجام بسیاری از کارها بر روی مادربرد، مانند عملکرد RAM ،CPU و حتی دستگاه‌های PCI-e را بر عهده دارد.

مادربرد MSI B760M Max Mortar

از این روش اورکلاک می‌توان با دستکاری base clock multiplier بهره برد، اما یکی از ایرادهای بزرگ استفاده از این روش ناپایداری در بقیه قطعات سیستم عنوان شده است. با این حال در مادربردهای جدیدتر که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند سعی شده که پایداری عملکردی قطعات کنترل شود و اورکلاک به صورت ایزوله شده برای قطعات مشخص صورت گیرد.

سری مادربردهای Max ممکن است تنها نسخه‌ای باشد که از BCLK OC پشتیبانی می‌کنند و به نظر می‌رسد این ویژگی افزایش قیمتی 20 تا 30 دلاری را برای مشتری به ارمغان خواهد آورد.

MSI قرار است در 3 ژانویه همزمان با معرفی سری پردازنده‌های نسل سیزدهم non-K اینتل از مادربردهای B760 خود نیز رونمایی کند. اگرچه این سری پردازنده‌ها از توان پایه پایین‌تری (65 وات) استفاده می‌کنند، اما همچنان می‌توان با استفاده از turbo boost قدرت آن‌ها را برای مدت زمانی طولانی افزایش داد. با این حال برخلاف اورکلاک BCLK، بوست این پردازنده‌ها کلاک آن‌ها را از Clock مرجع بالاتر نمی‌برد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما