اورکلاک پردازنده Core i9 13900K به فرکانس بالای 9 گیگاهرتز

به تازگی اورکلاکر Elmor به همراه تیمش توانسته‌ برای اولین بار، رکورد فرکانس 9 گیگاهرتز را طی اورکلاک پردازنده پرچمدار اینتل یعنی پردازنده Core i9 13900K بشکند.

اورکلاک پردازنده Core i9 13900K به فرکانس بالای 9 گیگاهرتز

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،طی این اورکلاک و تلاش برای جابجا کردن رکورد جهانی،، پردازنده Core i9 13900K توانسته به فرکانس دقیق 9008.82 مگاهرتز برسد. در حال حاضر این فرکانس روی دیتابیس HWBOT ثبت شده و به طور رسمی و طبق قوانین، رکورد بیشترین فرکانس پردازنده ثبت شده تا به این لحظه محسوب می‌شود. مادربرد استفاده شده برای این رکورد مادربرد ASUS Z790 ROG Apex بوده که VRMهای آن نیز برای تحمل چنین اورکلاک سنگینی تقویت شده‌اند.

مد نظر داشته باشید که این فرکانس روی تمام هسته‌ها نیست و فقط یکی از هشت هسته P استفاده شده در این پردازنده توانسته به این فرکانس برسد. نکته دیگر این است که این رکورد در حالی ثبت شده که دقیقاً دو ماه پیش، خود Elmor توانسته بود با همین پردازنده رکورد جهانی را با فرکانس 8812 مگاهرتز به نام خود ثبت کند.

برای ثبت این رکورد، SkatterBencher نیز با Elmor همکاری داشته است. مشخصاً برای انجام چنین اورکلاک سنگینی از نیتروژن مایع استفاده شده و اینطور که تأیید شده، دمای پردازنده حین ثبت رکورد تا 250.2- درجه سانتی‌گراد پائین آورده شده است.

Elmo یکی از اعضای تیم اورکلاکینگ شرکت ایسوس است. اینطور که ایسوس ادعا می‌کند، مادربرد Z790 Apex توانسته تا به این لحظه حداقل 14 رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. نکته جالب این است که با احتساب این رکورد تازه، رکوردهای فرکانس پردازنده برای بیش از 12 سال روی مادربردهای ASUS ثبت شده‌اند. آخرین مادربرد غیر ASUS که یک پردازنده با آن رکورد را شکست، یک مادربرد DFI LanParty UT P35 بود که در سال 2010 یک رکورد با استفاده از آن ثبت شد.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما