رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام برای چه کسانی کلید خورد؟

در اطلاعیه‌ای که در کانال خبری این اتحادیه منتشر شده است، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، اجازه رفع فیلتر پلتفرم‌های پرکاربرد برای دارندگان پروانه کسب را از نهادهای کنترل‌کننده اینترنت اخذ کرده است.

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام برای چه کسانی کلید خورد؟

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از تکراتو، بنابر این گزارش، دارندگان پروانه کسب اتحادیه فناوران رایانه تهران بایستی اقدام به دریافت آی‌پی ثابت از شرکت ارائه کننده خدمات اینترنت کنند. علاوه بر این یک فرم درخواست نیز در این اطلاعیه وجود دارد تا اعضای اتحادیه درخواست رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ را از طریق آن به اطلاع اتحادیه برسانند.

پس از اعضای اتاق بازرگانی که فیلتر پلتفرم‌های پرکاربرد به دلیل تقاضایشان از روی آی‌پی‌هایشان حذف شد، اعضای اتحادیه فناوران رایانه دومین اتحادیه‌ای است که موفق به اخذ مجوز رفع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ شده است.

 

رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام برای اتحادیه فناوران رایانه تهران ؛ اولین‌ گام‌های بازگشت به شرایط عادی یا شروع اینترنت طبقاتی؟

 

در اطلاعیه اتحادیه فناوران رایانه تهران ذکر شده که اگر اعضای اتحادیه مسئولیت را بپذیرند هر تعداد آی‌پی را که درخواست دهند می‌توانند رفع فیلتر کنند.

نکته اما اینکه چند سوال اساسی در این شرایط مطرح می‌شود؛ اول اینکه این تصمیم با چه رویکردی اتخاذ شده است؟ اگر قرار به انتقال به انتقال فعالان رسانه‌ای و کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی است، پس چرا مجوز رفع فیلترینگ صادر شده است؟ دوما اگر شبکه‌های اجتماعی خارجی سکوی دشمن و عامل فساد و فتنه هستند، پس چرا برخی می‌توانند از آن استفاده کنند و بعضی نه؟ یعنی برخی می‌توانند مقابل فتنه‌انگیزی دشمن مقاومت کنند و برخی خیر؟! و سوما آیا مگر خون اعضای اتحادیه رنگین‌تر است که مجاز به استفاده از واتساپ و اینستاگرام باشند، اما دیگر کسب‌وکارهای خرد و خانگی که تحت فشار هستند مجبور به مهاجرت به روبیکا و امثالهم باشند!

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما