فیلترینگ و کاهش پهنای باند مصرفی کاربران، وضعیت اپراتورها را بحرانی کرده است

ظاهرا فیلترینگ، محدودیت‌های اینترنت و کاهش پهنای باند مصرفی کاربران باعث بحرانی شدن وضعیت اپراتورها شده است و این اپراتورها با ارسال نامه‌ای، شکایت خود از این وضعیت را اعلام کرده‌اند.

فیلترینگ و کاهش پهنای باند مصرفی کاربران، وضعیت اپراتورها را بحرانی کرده است

به گزارش گروه دانش وفناوری اقتصاد۱۰۰وبه نقل ازگجت نیوز، در دو سه ماه اخیر، فیلترینگ و محدودیت های شدید اینترنت، مشکلات زیادی را برای کاربران و کسب‌وکارهای مختلف به‌وجود آورده است. ظاهرا حتی اپراتورها نیز از این وضعیت جان سالم به در نبرده‌اند و با بحران دست‌وپنجه نرم می‌کنند. مدتی پیش، مدیرعامل رایتل با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات، اعلام کرد که این اپراتور به دلیل محدودیت‌های اینترنت در آستانه ورشکستگی و خروج از بازار ارتباطات قرار دارد؛ اما عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، واکنش ناامیدکننده‌ای به این نامه داشت و گفت آنها نباید ضعف مدیریتی خود را به‌گردن اتفاقات اخیر بیندازند.

حالا اپراتورهای دیگر هم شکایت خود از این وضعیت را اعلام کرده‌اند و باید ببینیم این بار وزیر ارتباطات چه واکنشی نشان می‌دهد. بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهرا فیلترینگ و کاهش پهنای باند مصرفی کاربران موجب سقوط چند صد میلیاردی درآمد اپراتورها شده و وضعیت آنها را بحرانی کرده است. اپراتورهای ایرانسل، شاتل و مبین نت نامه‌های جداگانه‌ای را به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) ارسال کرده‌اند و ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود، از خسارت‌های سنگینی که در نتیجه اختلالات اینترنت و فیلترینگ به آنها وارد شده خبر داده‌اند.

اعتراض اپراتورها به فیلترینگ و کاهش پهنای باند

البته این نامه‌ها مربوط به امروز نبوده و مدتی پیش ارسال شده‌اند، اما امروز یک گروه هکری، موسوم به ZZA جزئیات این نامه‌ها را منتشر کرده است. بر اساس تصویر منتشر شده از این نامه‌ها، مبین نت در روز 23 مهرماه، در حالی که هنوز کمتر از یک ماه از اعمال محدودیت‌های اینترنتی می‌گذشت، اعلام کرد که در این مدت 10 میلیارد تومان ضرر کرده است.

فیلترینگ و کاهش پهنای باند

تصویر نامه مبین نت

مدیرعامل شاتل هم از کاهش ۶۰ درصدی میزان پهنای باند مصرفی خبر داد و گفت درآمد این اپراتور بیش از ۴۰ درصد در طول یک ماه کاهش پیدا کرده است.

فیلترینگ و کاهش پهنای باند

تصویر نامه شاتل

ایرانسل هم می‌گوید در حدود ۴۰ روز، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از محدودیت‌های اعمال شده بر ترافیک ورودی بین‌الملل ضرر کرده است. مدیرعامل این اپراتور در نامه‌ی ارسالی خود تاکید کرده که ادامه‌ی این شرایط، مشکلات جدی را بر سر راه فعالیت این شرکت ایجاد خواهد کرد. در پایان می‌توانید تصویر نامه‌های منتشر شده از سوی ایرانسل به وزارت ارتباطات را مشاهده کنید:

فیلترینگ و کاهش پهنای باندفیلترینگ و کاهش پهنای باند

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما