دو سیستم پیشنهادی گیمینگ در رنج بودجه 28 و 38 میلیون تومان (بروزرسانی دی 1401)

برای تهیه یک سیستم کامپیوتر به جهت بازی، عموما 2 حالت را می‌ توان تصور کرد.

دو سیستم پیشنهادی گیمینگ در رنج بودجه 28 و 38 میلیون تومان (بروزرسانی دی 1401)

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ ،حالت اول تهیه یک سیستم کاملا اقتصادی با حداقل بودجه، و حالت دوم تهیه یک سیستم مناسب با رعایت بالانس بین قدرت قطعات و حداقل هزینه است. در این مقاله تلاش داریم این 2 سیستم را به شما دوستان معرفی کنیم، که اولی بر اساس اقتصادی ترین حالت ممکن پیشنهاد می‌ شود.

دومی‌ن سیستم نیز، اگرچه آنهم اقتصادی است، اما حداکثر قدرت ممکن را برای گیمی‌نگ در رزلوشن FHD در اختیار کاربر قرار می‌ دهد. این دو سیستم هر دو مجهز به پردازنده بسیار پر قدرت Core i3 12100F اینتل هستند.

از نظر کارت گرافیک، برای ارزانتر تمام شدن، سیستم اول مجهز به کارت گرافیکGTX 1650  است، که به کمک آن می‌‌توان اغلب بازی‌ها را با کیفیت متوسط به خوبی در دقت 1080p بازی کرد. اما در سیستم دوم کارت گرافیک پیشنهادی ما RTX 3060 12G است که تمام بازی‌های رور را در دقت FHD با فریم بالا اجرا می‌ کند.

از بابت SSD، پیشنهاد اول ما، حافظه توانمند و خوش قیمت ADATA XPG SX8200 PRO است که می‌توانید بررسی آن را در این مقاله مطالعه بفرمایید.

برای مانیتور، با پرهیز از مانیتور‌های ساخت ایران، به سراغ یک گزینه 24 اینچی از شیائومی‌ می‌‌رویم که با پنل IPS با نرخ به روز رسانی 75 هرتز، دقت 1080p، روشنایی 250 و تاخیر 5 میلی ثانیه ای، یک گزینه معقول و خوش قیمت در بازار ایران است که با ضمانت نامه گلدیران عرضه می‌ شود.

منبع تغذیه یکی از بخش‌های مهم سیستم است، که باید در انتخاب آن دقت و آینده نگری داشت. ما برای این دو سیستم پاور های جدید سری گیمینگ GED گرین استفاده کردیم که از نظر نسبت کارایی به قیمت، جزو برترین ها در بازار ایران به شمار می روند. بررسی این پاور ها را می توانید در این بخش مطالعه کنید.

لازم به ذکر است، این پیشنهاد صرفا فنی، و بدون در نظر گرفتن ملاحظات تبلیغاتی ارائه می‌شود. قیمت‌های درج شده، حدودی هستند و تمامی‌ این قطعات از بازار کامپیوتر کشور قابل تهیه می‌باشند.

سیستم اول از نظر قیمتی بسیار به صرفه است و با قابلیت ارتقا بالا پیشنهاد شده است. اکثر بازی های روز با فریم مناسب حدودا بالای 40 فریم در دقت FHD به لطف وجود گرافیک GTX 1650 با این سیستم قابل بازی کردن است:

سیستم دوم مجهز به ارتباط سریع PCIe Gen.4 است. همچنین مادربرد آن کارت شبکه Wi-Fi و بلوتوث دارد. این سیستم به لطف وجود کارت گرافیک قدرتمند RTX 3060 تمام بازی های روز را به راحتی در رزلوشن FHD با توان بالاتر از 90 فریم اجرا می کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما