تاثیر تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان در پیشگیری از یک عفونت مهم

بر اساس تحقیقات آژانس امنیت سلامت انگلستان(UKHSA) تزریق واکسن آنفلوآنزا در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا افراد به عفونت‌های استرپتوکوک A را کاهش دهد.

تاثیر تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان در پیشگیری از یک عفونت مهم

به گزارش گروه  دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایسنا، این واکسن که به صورت اسپری بینی تزریق می‌شود، هر ساله به کودکان پیش دبستانی و دبستانی تزریق می‌شود. اخیرا محققان در یک مطالعه جدید نتایج میزان ابتلا به استرپتوکوک A را در مناطقی که به همه کودکان خردسال واکسن تزریق می‌شد و سایر مناطقی که چند سال یک بار به صورت تدریجی به کودکان واکسن تزریق می‌شد، مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ میزان ابتلا به استرپتوکوک A در مناطقی که واکسن به طور گسترده استفاده می‌شد، در کودکان بین دو تا چهار سال، ۷۳.۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر و در مناطق دیگر ۹۳ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر متفاوت بود. این تفاوت در کودکان پنج تا ۱۰ ساله کمتر مشخص بود و میزان ابتلا به استرپتوک A در مناطق با تزریق گسترده واکسن این رقم ۵۷.۸ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر و در مکان‌های دیگر ۵۰.۳ در هر ۱۰۰ هزار نفر بود.

با این حال، هیچ تفاوتی در تب مخملک یا عفونت تهاجمی جدی استرپتوکوک گروه A وجود نداشت. مخملک یا گُل اَفشان(نام قدیم) یک بیماری عفونی و مسری است که در دوره کودکی(بین سه تا هفت سالگی) (سن کودکستانی) و در فصول سرد بیشتر دیده می‌شود. عامل این بیماری استرپتوکوک بتا همولیتیک A می‌باشد.

دکتر "جیمی لوپز برنال"(Jamie Lopez Bernal) اپیدمیولوژیست آژانس امنیت سلامت انگلستان گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد که برنامه واکسن اسپری بینی که محافظت بسیار خوبی در برابر آنفلوآنزا ارائه می‌دهد، ممکن است به کاهش نرخ عفونت‌های استرپتوکوک A در میان کودکان کمک کند. کودکان که آنفلوآنزا می‌گیرند بیشتر در معرض خطر عفونت‌های بعدی از جمله استرپتوکوک گروه A هستند، بنابراین این یافته‌ها دلایل بیشتری را برای والدین کودکان واجد شرایط ارائه می‌دهد تا آنها را برای واکسن آنفلوآنزا معرفی کنند.

وی افزود: این امر به ویژه در این زمان که ما شاهد نرخ بالای غیرعادی عفونت استرپتوکوک گروه A در میان این جمعیت هستیم، بسیار مهم است. این محقق آژانس امنیت سلامت انگلستان(UKHSA) گفت: هنوز دیر نیست که کودکان واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. والدین کودکان پیش‌دبستانی باید با پزشک عمومی خود قرار ملاقات بگذارند. کسانی که فرزندان بزرگتر دارند نیز باید با مدرسه آنها تماس بگیرند.

انتهای پیام

 

 

منبع : ايسنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما