به گزارش اقتصاد 100،

شیوع ویروس RSV بین کودکان آمریکا/ والدین ایرانی مراقب باشند/کم اشتهایی و بی حالی از نشانه ها

نوزادان معمولان با شدت بیشتری تحت تاثیر ویروس سنسیشیال تنفسی (ویروس RSV) قرار می گیرند. شما ممکن است متوجه حرکت ماهیچه های قلب کودک در هنگام تنفس شوید یا پوست کودک با هر بار تنفس به سمت بیرون هل داده می شود. این علامت نشان می دهد نوزاد مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در تنفس کردن دچار مشکل شده است.

شیوع ویروس RSV بین کودکان آمریکا/ والدین ایرانی مراقب باشند/کم اشتهایی و بی حالی از نشانه ها

به گزارش اقتصاد 100، با توجه به اینکه بیماری های ویروسی به دلیل تردد بین کشوری به زودی در کشورهای دیگر نیز گسترش می یابند به نظر والدین ایرانی مراقبت های لازم از فرزندان خود را بیشتر کنند. اثر بخشی ایمنی واکسن های کرونا و آنفولانزای تزریق کرده خود را نیز بررسی کنند. طبق اخبار منتشر شده، در چند هفته گذشته بیمارستان های آمریکا پر شده است از کودکانی که با ویروسRSV درگیر شده اند. طبق داده‌های وزارت بهداشت آمریکا  78 درصد از تخت‌های بیمارستان کودکان پر شده است. پزشکان از افزایش نزدیک به 50 درصدی بیماران در بخش اورژانس بیمارستان خبر می دهند. آمار ابتلا همچنان در حال افزایش است. پزشکان پیشنهاد بررسی میزان ایمنی با واکسن کرونا و آنفولانزا را اعلام کرده اند.

دستور پزشکان برای والدین

 ویروس شناسان تاکید دارند از تماس مستقیم با فرد مبتلا با ویروس، مانند بوسیدن صورت کودک مبتلا به RSV ؛ یا از لمس سطوحی مانند میزها، دستگیره‌های در و نرده‌های گهواره که ویروس روی آن‌ها وجود دارد و سپس لمس چشم‌ها، بینی یا دهان قبل از شستن دست خودداری شود.معمولاً برای سه تا هشت روز مسری است.

دستور پزشکی در آمریکا اینگونه است که والدین می توانند با پوشیدن ماسک و  شستن دست ها بعد از تماس با کودک مبتلا به محافظت از فرزندان خود در برابر ویروس بپردازند.

والدین توجه داشته باشند که کودکان مبتلا به این ویروس که اغلب نوزاد یا زیر دوسال هستند در مدت درگیری با این ویروس تمایل چندانی به غذا و نوشیدنی ها ندارند،خسته تر از حد معمول به نظر می رسند.

با توجه به اینکه بیماری های ویروسی به دلیل تردد بین کشوری به زودی در کشورهای دیگر نیز گسترش می یابند به نظر والدین ایرانی مراقبت ها از فرزندان خود را بیشتر کنند. سالمندان نیز از دیگر قشر در معرض ابتلا به این ویروس هستند که باید خود و یا مراقب هایشان توجه به مراقبت های ویژه این ویروس را مدنظر قرار دهند.

علائم ویروس RSV

 علائم عفونت ناشی از ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس ار اس وی اغلب در طول چهار تا شش روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس RSV ظاهر می شود. در افراد بالغ و کودکان بزرگ تر ویروس RSV معمولا علائمی شبیه به سرماخوردگی معمولی در پی دارد. این علائم عبارت است از:احتقان یا آبریزش بینی،سرفه خشک،تب با درجه پایین،گلو درد،سردرد خفیف

در موارد شدید عفونت ناشی از ویروس سنسیشیال تنفسی می تواند به بخش های پایین تر دستگاه تنفسی منتقل شود و سبب بروز ذات الریه و یا برونشیولیت شود. علائم و نشانه های ویروس سنسیشیال تنفسی عبارت است از:تب،سرفه شدید،خس خس به هنگام تنفس،تنفس سریع یا دشواری در تنفس کردن (کودک ممکن است ترجیح دهد که در حالت نشسته قرار داشته باشد تا حالت خوابیده)،رنگ کبود چهره به دلیل کمبود اکسیژن (سیانوز)

نوزادان معمولان با شدت بیشتری تحت تاثیر ویروس سنسیشیال تنفسی (ویروس RSV) قرار می گیرند. شما ممکن است متوجه حرکت ماهیچه های قلب کودک در هنگام تنفس شوید یا پوست کودک با هر بار تنفس به سمت بیرون هل داده می شود. این علامت نشان می دهد نوزاد مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در تنفس کردن دچار مشکل شده است. سایر علائم عفونت شدید ناشی از ویروس سنسیشیال تنفسی در نوزادان عبارت است از:

  • تنفس سریع و کوتاه
  • سرفه کردن
  • غذا خوردن نامناسب
  • بی حالی و خستگی غیر معمول
  • تحریک پذیری

اغلب کودکان و افراد بالغ مبتلا به ویروس سیسیشیال تنفسی ظرف یک تا دو هفته ریکاوری می شوند اگر چه برخی افراد ممکن است به خس خس مکرر دچار شوند. در مواردی که عفونت ناشی از ویروس سنسیشیال تنفسی یا ویروس ار اس وی شدید باشد مخصوصا در نوزادان نارس و افراد بالغی که به بیماری های قلبی یا ریوی دچارند، نیاز به بستری شدن در بیمارستان وجود خواهد داشت.

 چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که فرزند شما علائمی از ویروس سنسیشیال تنفسی را نشان داد (دشواری در تنفس، تب بالا، رنگ آبی در پوست صورت مخصوصا در لب ها و یا بستر ناخن ها) فورا با پزشک تماس بگیرید.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما