دیکتاتوری به سبک ماسک: ممنوعیت لینک دادن از توییتر به اینستاگرام و سایر رقبا

توییتر به طور ناگهانی خبر ممنوعیت لینک دادن از حساب کاربری توییتر به اینستاگرام، ماستودون و سایر رقبا را اعلام کرد تا یک سوپرایز دیگر را رو کند.

دیکتاتوری به سبک ماسک: ممنوعیت لینک دادن از توییتر به اینستاگرام و سایر رقبا

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ، امّا با این وجود، این پلتفرم همچنان امکان تبلیغ پولی این پلت فرم‌های اجتماعی ممنوعه را خواهد داشت! به این ترتیب توییتر دیگر به کاربران اجازه نخواهد داد که حضور خود را در برخی پلتفرم‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام، Mastodon، Truth Social، Tribel، Nostr و Post تبلیغ کنند. توییتر در پستی که این تغییرات را تشریح می‌کند، می‌گوید که علیه کاربرانی که این خط‌مشی را «هم در سطح توییت و هم در سطح حساب» نقض می‌کنند، اقدام خواهد کرد.

این بدان معناست که کاربران دیگر نمی‌توانند پیوندهایی به پروفایل‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی در قسمت “بیو” توییتر خود وارد کنند و همچنین نمی‌توانند توییت‌هایی ارسال کنند که کاربران را راهنمایی کند تا حساب‌های اینستاگرام یا فیسبوک خود را بررسی کنند. این خط مشی فقط شامل پیوندهایی از سایر سیستم عامل‌ها نیز نمی‌شود. حتی به ارسال نام‌های کاربری یا دسته از پلتفرم‌های رقیب بدون URL گسترش می‌یابد.

در حالی که صفحه پشتیبانی توییتر نشان می‌دهد که کاربران دیگر نمی‌توانند پست‌هایی را از پلتفرم‌های ممنوعه توییت کنند، مگر اینکه به صورت متقابل در هر دو پلتفرم پست شوند، به نظر می‌رسد توییت ایلان ماسک با این سیاست در تضاد است. او توضیح می‌دهد: “اشتراک‌گذاری گاه به گاه پیوندها خوب است، اما دیگر تبلیغات بی‌امان رقبا به صورت رایگان وجود ندارد.”

ما می‌دانیم که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خاصی، تجربیات جایگزینی را برای توییتر فراهم می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند از این پلتفرم‌ها محتوا را در توییتر پست کنند. به طور کلی، هر نوع ارسال متقابل به پلتفرم ما، حتی از سایت‌های ممنوعه ذکر شده در بالا، نقض این خط‌مشی نیست. علاوه بر این، ما اجازه تبلیغات/تبلیغ پولی را برای هر یک از پلتفرم‌های ممنوعه رسانه‌های اجتماعی می‌دهیم.

توییتر می‌گوید هر توییتی که حاوی این خط‌مشی باشد را حذف می‌کند و می‌تواند کاربرانی را که لینک‌هایی به پلتفرم‌های اجتماعی ممنوعه در پروفایل‌هایشان دارند، به‌طور موقت تعلیق کند. همچنین علیه کاربرانی که سعی می‌کنند این خط‌مشی را با پنهان کردن نشانی‌های اینترنتی به پلتفرم‌های دیگر یا «املای «نقطه» برای پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که از ‘.’ در نام‌ها استفاده می‌کنند برای جلوگیری از ایجاد URL، یا به اشتراک‌گذاری اسکرین‌شات‌های دسته شما در پلتفرم رسانه های اجتماعی ممنوع.»

پلتفرم‌های دیگر مانند تلگرام، تیک تاک، یوتیوب، ویبو و OnlyFans در حال حاضر از ممنوعیت توییتر در امان هستند و انگیزه ممنوعیت لینک‌ها تنها به برخی از شبکه‌ها و نه تمام شبکه‌های اجتماعی مخشص نیست. ایلان ماسک در توییتر نوشته: «استفاده از توییتر باید آسان باشد، اما دیگر از تبلیغات رایگان بی امان رقبا خبری نیست. هیچ ناشر سنتی این اجازه را نمی‌دهد و توییتر هم این اجازه را نخواهد داد.»

توییتر در حال حاضر لینک‌های رقیب توییتر Mastodon را در سطح پلت فرم مسدود می‌کند. تلاش برای توییت کردن یک پیوند به چندین سرور Mastodon یا خود سایت منجر به پیام خطایی می‌شود که می‌گوید: «ما نمی‌توانیم این درخواست را تکمیل کنیم زیرا این پیوند توسط توییتر یا شرکای ما به‌عنوان بالقوه مضر شناسایی شده است». ما نمی دانیم که آیا توییتر در نهایت لینک‌های پلتفرم‌های ممنوعه را به روشی مشابه غیرفعال می‌کند یا خیر، اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که کاربران همچنان می‌توانند لینک‌های این شبکه‌ها را ارسال کنند.

جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر، در پاسخ به موضوع پشتیبانی توییتر در مورد سیاست جدید، گفته است: «چرا؟» دورسی اخیراً حدود 245،000 دلار به توسعه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Nostr کمک کرده است که آن هم در لیست سیاه توییتر گنجانده شده است. دورسی می‌گوید مسدود شدن توییتر در این شبکه «معنی ندارد» و در حال حاضر نام کاربری Nostr او در بیو توییتر او ذکر شده است که به طور بالقوه او را در معرض خطر تعلیق قرار می‌دهد.

همه اینها به دنبال یک هفته پر هرج و مرج برای توییتر است که شاهد تعلیق تعداد زیادی از روزنامه نگاران پس از توئیت آنها در مورد ElonJet@ بود، یک حساب توییتر که اکنون ممنوع شده است و مکان جت خصوصی میلیاردر را ردیابی می کند. ماسک ادعا می‌کند که روزنامه‌نگاران موقعیت مکانی او را «دکس‌کرده‌اند» و بعداً از توییتر خواستند سیاستی را اجرا کند که «اطلاعات موقعیت مکانی زنده» و همچنین «پیوندها به URL(های) شخص ثالث مسیرهای سفر را ممنوع می‌کند. در حالی که ماسک بعداً پس از نظرسنجی از کاربران در مورد اینکه آیا توییتر باید تعلیق آنها را لغو کند، اکثر حساب‌های ممنوعه را بازگرداند، او برای مدت کوتاهی تیلور لورنز، خبرنگار واشنگتن پست را به دلیل “اقدامات داکسینگ قبلی” تعلیق کرد.

تمام این اتفاقات نشان می‌دهد که دقیقا بر خلاف وعده‌های ایلان ماسک، مبنی بر اینکه با ورود خود آزادی واقعی را در فضای توییتر به ارمغان خواهد آورد، ما امروز شاهد یک نوع دیکتاتوری نوین در این پلتفرم هستیم، که در آن مدام سیاست‌های جدیدی اعمال می‌شود و کوچک‌ترین سرپیچی از آنها می‌تواند به راحتی باعث تعلیق شدن حساب کاربری شود. باید دید ایلان ماسک که امروز مالک یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی جهان است، تا کی می‌خواهد به این روش توییتر را اداره کند و با تصمیمات آنی خود، که آخرین آن همین ممنوعیت لینک دادن از توییتر به اینستاگرام و سایر رقبای آنها است، ناگهان فضای این شبکه اجتماعی را ملتهب کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما