پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی با نام Revo Bev معرفی شد

نسخه پروتوتایپ از پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی Revo Bev همانطور که از نامش هم پیداست، یک نمونه اولیه از وانت پرطرفدار ژاپنی‌ها به حساب می‌آید که به موتور الکتریکی مجهز شده است. در ادامه به هرآنچه که از Toyota Hilux EV می‌دانیم نگاهی خواهیم داشت.

پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی با نام Revo Bev معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز ، هنوز از معرفی کانسپت تویوتا هایلوکس الکتریکی در تایلند چند روز نمی‌گذرد که سامورایی‌ها، یک سورپرایز دیگر را رو کردند. این خودرو در مراسم سالگرد 60 سالگی تویوتا در کشور تایلند به روی صحنه آمد و تنها تفاوت آن با هایلوکس بنزینی، حذف پیشرانه ICE و جایگزینی آن با یک موتور الکتریکی بود. به هرحال اولین مدل مفهومی از تویوتا هایلوکس EV آن چنان چنگی به دل نمی‌زد پس رییس یاکوزاها خودش به روی استیج آمد تا خبرهای جذابی را به گوش جهان برساند؛ و آن هم چیزی نیست جز معرفی نمونه اولیه از پیکاپ تویوتا هایلوکس آن هم با موتور الکتریکی!

مشخصات فنی احتمالی تویوتا هایلوکس برقی

پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی

تنها تصویر منتشر شده از تویوتا هایلوکس EV در کنار آکیو تویودا

آکیو تویودا، مدیرعامل 66 ساله ژاپنی شرکت تویوتا در آخرین حضور خود در برابر رسانه‌ها، یک نمونه اولیه از تویوتا هایلوکس الکتریکی با نام Revo Bev را معرفی کرد اما فعلا در مورد مشخصات فنی و قیمت آن، هیچ اطلاعاتی به صورت رسمی منتشر نشده است؛ پس ما با گردآوری اطلاعات و شایعات از بلاگرهای دنیای خودرو، سعی می‌کنیم تا پیش نمایشی از آنچه که تویوتا هایلوکس الکتریکی Revo Bev خواهد داشت را ترسیم کنیم.

کانسپت هایلوکس الکتریکی در رویداد تایلند تویوتا

پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی
پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی

در همین ابتدا باید گفت که نمونه نمایشی، به هیچ وجه هندسه‌ی یک پیکاپ برقی را ترسیم نمی‌کند. فرم دستیگره‌های درب، طرح رینگ‌ها، جلو پنجره بزرگ با هواکش‌های متعدد یا حتی هواکش‌های نصب شده بر روی کاپوت و گلگیر جلویی، هیچ نشانی از یک ماشین برقی ندارند و ضریب درگ را به شدت افزایش می‌دهند. طراحان خودرو به کمک شایعات مطرح شده، رندرهای اولیه از پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی را به صورت زیر نمایش داده‌اند.

خودرو الکتریکی Toyota Hilux
پیکاپ تویوتا هایلوکس برقی

همچنین از آن جایی که شیشه‌های تویوتا هایلوکس برقی Revo Bev به صورت 100 درصد دودی شده‌اند، انتظار داریم که فضای کابین هم دستخوش تغییرات زیادی شود.

خودرو الکتریکی Toyota Hilux - وانت برقی جیلی رادار

وانت برقی جیلی یکی از رقیبان تویوتا هایلوکس EV

اما مشخصات فنی چطور؟ تویوتا هایلوکس مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه توربو دیزل 2.8 لیتری خود می‌تواند تقریبا 210 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به هر 4 چرخ ارسال کند. تویوتا هایلوکس برقی Revo Bev هم احتمالا در دو تریم متفاوت به بازار خواهد آمد و به دو مدل RWD و AWD مجهز خواهد شد که احتمالا توان هر دو مدل در بازه 250 تا 300 اسب بخار باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما