معرفی شاسی بلند آفرود مونرو MK1؛ هیولای دست‌ساز 375 اسب بخاری

خودروسازی نوظهور Munro از توانمندترین شاسی بلند برقی آفرود جهان به‌نام مونرو MK1 با شتابی خیره‌کننده و قابلیت چهار چرخ محرک رونمایی کرد.

معرفی شاسی بلند آفرود مونرو MK1؛ هیولای دست‌ساز 375 اسب بخاری

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از گجت نیوز، افرادی که به‌دنبال یک شاسی‌بلند آفرود برقی هستند، در صورتی که خودروی ریویان RS1 از این سگمنت نظرشان را جلب نکرده و هم‌چنین تا زمان رونمایی مرسدس EQG نیز نمی‌توانند منتظر بمانند، می‌توانند SUV عضلانی جدید مونرو MK1 را به‌عنوان گزینه‌ای جدید در نظر داشته باشند. شرکت خودروسازی اسکاتلندی مونرو در سال 2019 تاسیس شده و به‌تازگی از شاسی‌بلند برقی خود به نام Munro MK1، تحت عنوان توانمندترین SUV چهار چرخ محرک الکتریکی رونمایی کرده است.

مشخصات فنی شاسی بلند مونرو MK1

مانرو ام کی 1

طراحی جعبه‌ای‌شکل مونرو MK1 تا حد زیادی تداعی‌کننده دیگر شاسی بلند آفرود برقی به‌نام بولینگر B1 است. خودروی جدید این شرکت با دو پیشرانه مختلف عرضه خواهد شد که نسخه پایه قادر به تولید قدرت 295 اسب بخار است و مدل بالاتر نیز می‌تواند نیرویی معادل 375 اسب بخار را تولید کند. مشتریان هم‌چنین از میان بسته‌های باتری 61 یا 82 کیلووات‌ساعتی نیز حق انتخاب خواهند داشت.

شرکت مونرو مدعی شده که شاسی بلند برقی MK1 با یک بار شارژ کامل قادر به 16 ساعت تردد در مسیرهای آفرودی است. مونرو MK1 از قابلیت شارژ سریع با توان 100 کیلوبایت پشتیبانی می‌کند و شارژ 15 الی 80 درصدی آن در مدت زمان 36 دقیقه انجام می‌شود. به‌گفته سازنده، باتری مونرو پس از 8 سال استفاده و کارکرد بیش از 160 هزار کیلومتر نیز همچنان 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ خواهد کرد.

کابین مانرو mk_1

خودروسازی مونرو همچنین اعلام کرده که تا سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، گشتاور آنی 700 نیوتون‌متری موتور برقی MK1 در اختیار راننده قرار خواهد داشت و این شاسی بلند آفرودر قادر به حمل 1000 کیلوگرم بار و همچنین یدک‌کشی حداکثر بار 3500 کیلوگرمی است. علاوه بر آن نسخه قدرتمندتر این خودرو می‌تواند طی مدت 4.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز به 129 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به‌لطف ساختار شاسی مستقل، قفل دیفرانسیل مرکزی، قفل دیفرانسیل جلو و عقب به‌صورت آپشنال و ترانسفر کیس دو حالته سبک و سنگین، شاسی بلند مانرو MK1 را می‌توان یک آفرودر تمام‌عیار نامید. فاصله کف این خودرو از سطح زمین نیز به 48 سانتی‌متر می‌رسد که در نوع خود استثنایی است. این شاسی بلند برقی همچنین می‌تواند در عمق 80 سانتی‌متری آب حرکت کند و زاویه ورود و خروج آن به‌ترتیب 84 و 51 درجه و زاویه شکست آن نیز 148 درجه اعلام شده است.

مانرو mk_1 نمای جانبی

شاسی بلند برقی مونرو MK1 دارای شاسی نردبانی استیل با ضخامت ورق 5 میلی‌متری خواهد بود و تقسیم وزن آن بین محور عقب و جلو به‌صورت 50/50 است. علاوه بر آن، گنجایش بار این خودرو به‌حدی بزرگ است که یک پالت استاندارد اروپا در آن قرار می‌گیرد. مونرو MK1 با قیمت حدودی 61 هزار دلار عرضه خواهد شد و به‌صورت دست‌ساز تولید می‌شود.

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما