افزایش درآمد شیائومی به لطف فروش گوشی های هوشمند

اقتصاد ۱۰۰ - افزایش درآمد شیائومی در گزارش مالی جدید به لطف بهبود بازار موبایل و فروش مناسب گوشی‌های هوشمند محقق شده است. با آمار جدید غول چینی به رقبایش نزدیک‌تر شد.

افزایش درآمد شیائومی به لطف فروش گوشی های هوشمند

به گزارش گروه دانش و فناوری، شیائومی در دنیای تکنولوژی نامی آشناست و دنباله تولیداتش به قدری گسترده است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را به صورت هوشمندانه تولید می‌کند. بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی مدتهاست که باوجود تولیدات گسترده، فروش چندان مناسبی را تجربه نکرده و همواره از دو رقیب اصلی خود یعتی سامسونگ و اپل عقب مانده بود. اما به نظر می‌رسد که بازار گوشی موبایل بهبود یافته و فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت افزایش یافته است. در آمارهای جدید ذکر شده که شیائومی در سه ماهه گذشته 2024 تا 34 درصد در بخش فروش موبایل رشد داشته است که آماری قابل توجه به نظر می‌رسد.

اگر نگاهی به تولیدات شیائومی بیندازید، متوجه می‌شوید که گوشی‌های این شرکت چینی در عین اینکه قیمتی بسیار مناسب و رقبابتی دارند، در اکثر بخش‌های دیگر یک سروگردن از رقبا بالاتر است. به عنوان مثال در گوشی‌های میانرده شیائومی می‌توان قدرتمندترین کانفیگ‌های موجود گوشی‌های پرچمدار مشاهده کرده؛ آن هم درصورتی که قیمت آن یک سوم گوشی پرچمدار است.

سیستم‌عامل HyperOS نیز در بخش‌های بسیاری پیشرفت داشته و آنقدر سریع و نرم و روان شده است که مشتریان را وسوسه می‌کند. همین موضوع منجربه عملکرد روان پکیج سخت‌افزایش موجود و نرم‌افزاری گوشی‌های شیائومی می‌شود. همه این موارد هر حالت کلی به افزایش درآمد شیائومی کمک فراوانی کرده‌اند.

در 3 ماه متهی به ماه مارس 2024، مجموع درآمد شیائومی با رشدی 27 درصدی به 10.4 میلیارد دلار رسیده است. این مبلغ معادل 75.51 میلیارد یوآن است که فراتر از انتظارها عمل کرده است. شیائومی بیشترین رشد را با افزایش تقاضا جهانی در 2 سال گذشته را داشته است. شیائومی برای 3 ماه پیش سود 1.18 میلیارد یوآنی را گزارش کرده است.

داده‌های شرکت تحقیقاتی IDC نیز نشان می‌دهد که مرسوله‌های گوشی شیائومی در سه ماهه قبلی و به دنبال بهبود وضعیت بازار یک رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است. افزایش فروش گوشی‌ها باعث شده تا مهمترین بازیگر چین فاصله خود با سامسونگ و اپل که پیشتازی بازار جهانی را در اختیار دارند کاهش یابد. کاهش فروش آیفون در چین باعث شد تا رشد اپل کمتر از حد انتظارات باشد.

افزایش درآمد شیائومی به لطف بخش گوشی‌های موبایل

شیائومی همچنین به رهبری لی جون در اواخر ماه مارس و برای کاهش اتکا به بازار گوشی به سراغ خودروهای الکتریکی رفت. براساس آخرین آماری که تا انتهای ماه آوریل منتشر شده است، اولین خودروی این شرکت به نام SU7 حدود ۹۰ هزار سفارش داشته که ۱۰ هزار مورد آن تا اواسط ماه مه تحویل شده است.

این شرکت همچنین در حال ساخت یک خودروی اسپورت مشابه مدل Y شرکت تسلا است که قرار است در سال ۲۰۲۵ به مرحله فروش برسد. تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید که بخش خودروهای الکتریکی این شرکت در سال ۲۰۲۴ کمتر از ۱۰ درصد درآمد آن را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما رای "منفی" کدام کاندیدای ریاست جمهوری بیشتر است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما