گلکسی A54 سامسونگ با تراشه‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ در گیک‌بنچ رویت شد

گوشی‌های هوشمند میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌روند. همانند روال سال‌های گذشته سامسونگ قصد دارد برای سال ۲۰۲۳، گوشی‌های هوشمند سری A خود را به‌روزرسانی کند که گلکسی A54 یکی از این گوشی‌هاست. طراحی این گوشی هوشمند پیش‌تر در رسانه‌های اجتماعی فاش شد و اکنون نیز این گوشی با شماره مدل SM-A546B در بنچمارک معتبر گیک‌بنچ قرار گرفته و برخی مشخصات فنی آن از این طریق لو رفته است. در ادامه به بررسی این مشخصات خواهیم پرداخت.

گلکسی A54 سامسونگ با تراشه‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ در گیک‌بنچ رویت شد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ،طبق اطلاعاتی که از گیک‌بنچ منتشر شده، گلکسی A54 سامسونگ با پردازنده‌ی اگزینوس ۱۳۸۰ روانه‌ی بازار خواهد شد. این تراشه‌ی هشت هسته‌ای احتمالاً از ۴ هسته قدرتمند با فرکانس کاری ۲.۴۰ گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی کم مصرف با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد و در کنار آن نیز پردازنده‌ی گرافیکی Mali G68 به پردازش تصاویر این گوشی هوشمند خواهد پرداخت. آن طور که گفته می‌شود، اگزینوس ۱۳۸۰ دارای یک مودم کاملاً یکپارچه ۵G برای اتصال mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز خواهد بود.

لیست گیک‌بنچ همچنین نشان می‌دهد که ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم تراشه‌ی این گوشی هوشمند را همراهی خواهد کرد. البته گلکسی A54 به احتمال بسیار زیاد با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. سیستم‌عامل جدید اندروید ۱۳ روی این گوشی هوشمند به طور پیش‌فرض نصب خواهد شد و جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یعنی OneUI 5.1 را اجرا خواهد کرد.

 

اگزینوس ۱۳۸۰ در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ موفق شد به ترتیب ۷۷۶ و ۲۵۹۹ امتیاز به دست آورد. در مورد این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ اطلاعات چندان زیادی منتشر نشده، اما براساس شایعاتی که در رسانه‌های خبری دست به دست می‌شود گلکسی A54 مجهز به نمایشگر ۶.۴ اینچی AMOLED سامسونگ خواهد بود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۹۰۰ نیت، نسبت بدنه به تصویر ۱۹:۹ و تراکم پیکسلی ۵۰۲ ppi پشتیبانی می‌کند.

در پنل پشتی این گوشی هوشمند، طبق رندرهایی که پیش‌تر منتشر شد، سامسونگ از یک سیستم دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد که دوربین اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می‌شوند. همچنین روی پنل جلویی این گوشی هوشمند حفره‌ی نمایشگر میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی سلفی خواهد بود که نیاز کاربران را برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی پاسخگو خواهد داد.

آن طور که به نظر می‌رسد، یک باتری با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت به عنوان منبع انرژی این گوشی هوشمند میان‌رده در نظر گرفته شده که با شارژر ۲۵ واتی به سرعت شارژ خواهد شد. انتظار می‌رود که گلکسی A54 سامسونگ اواخر این ماه به کاربران معرفی شود.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما