نامه شرکت رایتل به وزیر ارتباطات: در حال ورشکستگی هستیم

چه کسی فکرش را می‌کرد که یک روزی علاوه بر در آمدن صدای مردم ‌به‌جهت محدود کردن پهنای باند بین‌المللی و فیلترینگ گسترده شبکه‌های اجتماعی، صدای شرکت‌ها و اپراتورهای بزرگ ارتباطی نیز دربیاید؟ تاکنون بیش از 3 ماه از اعتراضات و محدودسازی اینترنت می‌گذرد و اتفاقات زیادی برای بخش‌های مختلف مملکت پیش آمده که کم کم آثار خود را نشان می‌دهد. در تازه‌ترین اتفاقی که در دنیای ارتباطاتی کشور افتاده، شاهد ارسال نامه شرکت رایتل به وزیر ارتباطات به‌جهت اطلاع از نزدیک بودن ورشکستگی این شرکت به‌سبب فیلترینگ گسترده هستیم.

نامه شرکت رایتل به وزیر ارتباطات: در حال ورشکستگی هستیم

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،آقای یاسر رضاخواه (مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره رایتل) در نامه فوق‌الذکر از مقام وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی درخواست کمک‌رسانی و ارسال اقدامات حمایتی برای جبران اندکی از خسارت‌های وارده به این شرکت از زمان اعمال فیلترینگ گسترده اینترنت کرده است. آنطور که شرکت رایتل گزارش داده است، ترافیک سرویس دیتای این شرکت از تاریخ ۳۰ شهریور ۵۰ درصد کاهش یافته است. میزان ترافیک روزانه شبکه این شرکت نیز از حدود ۱۵۰۰ ترابایت در اواخر تابستان به کمتر از ۷۰۰ ترابایت کاهش یافته.

از زمان محدودیت‌هایی که به‌دلایل امنیتی به اپراتورها ابلاغ شده، تنها در یک مورد، میزان درآمد روزانه شرکت رایتل ۱۴ میلیارد ریال کاهش یافته و تنها در سه هفته اول، ۳۰۲ میلیارد ریال از درآمد این شرکت از دست رفته است. شرکت رایتل می‌گوید از آن‌جا که اغلب درآمد این شرکت از فروش دیتا به‌دست می‌آمد و سهم سرویس‌های پیامک و مکالمه این اپراتور نسبت به رقبا بسیار محدود است، امکان جبران خسارت از طریق آن‌ها را هم ندارد.

03

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما