تقدیر از فناوران برتر برای اولین بار/اختصاص ٢٨ غرفه به انجمن‌های علمی

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انجمن‌های علمی برای اولین بار با ٢٨ غرفه در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار حضور دارند و برای نخستین بار در هفته پژوهش ضمن تقدیر از پژوهشگران برتر از برترین فناوران نیز تقدیر می شود.

تقدیر از فناوران برتر برای اولین بار/اختصاص ٢٨ غرفه به انجمن‌های علمی

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایرنا،  پیمان صالحی در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار، دهمین نمایشگاه ایران‌ساخت و چهارمین نمایشگاه تستا اظهار داشت: سالی که به نام تولید اشتغال و دانش بنیان نام دارد، هفته پژوهش و فناوری نیز به نام پژوهش و فناوری پیشران تولید و دانش بنیان نام گرفت.

وی در این مراسم با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس جهاد دانشگاهی افزود: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار و نمایشگاه ایران ساخت برای چهارمین سال متوالی هم زمان برگزار می شود و امروز یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های پژوهش و فناوری کشور امروز افتتاح می شود.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار و نمایشگاه تستا در فضای هفت هزار متر مربع برپاست و فناوری های برتر بر اساس شاخص های مشخص در انتهای نمایشگاه اعلام می شود.

صالحی در مورد نمایشگاه تستا نیز توضیح داد: سازمان های مختلف نیازهای خود را در تستا معرفی می کنند و این نمایشگاه در سالن شماره هفت نمایشگاه بین المللی با حضور چهار کشور و وزارت خانه ها و شرکت های گوناگون برگزار شده است.

به گفته وی برای اولین بار در نمایشگاه ۲۸ غرفه به بخش انجمن های علمی دانشجویی اختصاص یافته است و این انجمن ها در یک رقابت کشوری توانسته است در نمایشگاه حضور یابند. همچنین روز یکشنبه (۲۰ اذر) با همکاری آموزش و پرورش روز تقدیر از دانش آموزان پژوهشگر برتر است. معاون پژوهشی وزارت علوم از برگزاری نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها با حضور برخی از معاونان وزارت خانه های مختلف فردا (یکشنبه) در محل نمایشگاه بین المللی خبر داد.

وی گفت: جشنواره نفدیر از پژوهشگران و فناوران برتر را روز چهارشنبه (۲۴ آذر) خواهیم داشت که برای اولین بار فناوران برتر هم تقدیر می شوند. صالحی ادامه داد: در نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار به موضوعات جدید علمی مانند متاورس نیز توجه شده است و به مناسبت روز جهانی علوم پایه یک غرفه نیز به علوم پایه اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، شورای فرهنگ عمومی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در کشور ۲۵ آذر را روز ملی پژوهش نام‌گذاری کرد. وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ‪۱۳۷۹‬ (و با تغییرات در این وزراتخانه از وزارت فرهنگ و آموزش عالی) چهارمین هفته آذر ماه را به نام هفته پژوهش نام گذاشت و پس از آن از سال ‪۱۳۸۴‬ این نام به هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

برنامه‌های هفته پژوهش به تدریج گسترده‌تر شد و برگزاری هفته پژوهش در سطح استانی همراه با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار از دستاوردهای فناورانه پژوهشگران ایرانی، همچنین برگزاری آن در سطح ملی، افزوده شدن نمایشگاه تستا (تقاضای ساخت و تولید ایرانی) توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این هفته و همزمانی نمایشگاه ایران‌ساخت با آن، تقدیر از مقالات و پژوهشگران‌ نمونه، تجلیل از طرح‌های برتر و انتشار کارنامه پژوهشی موسسات همچنین همکاری همه دستگاه‌ها غیر از مجموعه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزرات علوم و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این هفته باعث شده تا چهارمین هفته آذر به هفته‌ای پرتلاش برای دانشمندان و فناوران ایرانی تبدیل شود.

هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۱مانند گذشته ابتدا در سطح استانی و بعد ملی برگزار می‌شود؛ هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ آذر و هفته ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر برپا خواهد بود. اسامی روزهای هفته پژوهش؛ شامل شنبه ۹ا آذر؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری، ۲۰ آذر؛ مدرسه و آینده‌سازان خلاق، ۲۱ آذر؛ علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش‌بنیان، ۲۲ آذر؛ دانشگاه، مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، ۲۳ آذر؛ پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی، ۲۴ آذر؛ دانشمندان و سرآمدان علم؛ پیشران پژوهش و فناوری است.

همزمان با این هفته شاهد برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار، دهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت و چهارمین دوره نمایشگاه تستا در محل دائم نمایشگاه بین‌المللی از ۱۹ تا ۲۵ آذر خواهیم بود.

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت به دلیل رکود شدید و نبود تقاضا از ابتدای سال واحدهای تولیدی و توزیعی دچار…

اخبار سلامت

سینما در سینما