بازار داغ نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی در هفته پژوهش

دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به مناسبت هفته پژوهش ۱۴۰۱ نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی را به شکل حضوری و مجازی برگزار می‌کنند.

بازار داغ نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی در هفته پژوهش

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از ایرنا، شورای فرهنگ عمومی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با هدف گسترش فرهنگ پژوهش در کشور ۲۵ آذر را روز ملی پژوهش نام‌گذاری کرد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از سال ‪۱۳۷۹‬ (و با تغییرات در این وزراتخانه از وزارت فرهنگ و آموزش عالی) چهارمین هفته آذر را به نام هفته پژوهش نام گذاشت و پس از آن از سال ‪۱۳۸۴‬ این نام به هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

هفته پژوهش و فناوری ۱۴۰۱ مانند گذشته ابتدا در سطح استانی و بعد ملی برگزار می‌شود؛ هفته استانی پژوهش و فناوری از ۱۲ تا ۱۷ آذر و هفته ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر برپا خواهد بود.

 

پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و برگزاری سخنرانی و کارگاه‌هایی با طعم اقیانوس و اقلیم

پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی با برگزاری‌ ۶ سخنرانی و چهار کارگاه آموزشی و چند برنامه جانبی دیگر از ۱۹ آذر هفته پژوهش را گرامی‌ می‌دارد. در این برنامه ها که به مدت چهار روز و در ایام هفته پژوهش و فناوری برگزار می شود، آخرین ‌یافته ‌های پژوهشی و فناوری های توسعه یافته توسط محققان پژوهشگاه تشریح و تبیین می‌شود.

عناوین سخنرانی های علمی شامل پلانکتون های دریایی؛ شناسایی و اهمیت بوم شناختی، ‌معرفی سامانه های جوی موثر در اقلیم و آب و هوای ایران، تغییر اقلیم چیست و چرا باید به آن توجه کرد؟، معرفی جنوبگان (قطب جنوب)‌، عوامل تهدیدکننده سلامت در محیط های دریایی و تاریخ دریانوردی ایرانیان است.

همچنین در هفته پژوهش، چهار کارگاه علمی ‌شامل: ‌جنوبگان و ردپای تغییر اقلیم، آخرین یافته های تحقیقاتی پژوهشگاه در خلیج فارس و دریای عمان، آخرین ‌یافته های ‌تحقیقاتی پژوهشگاه در دریای خزر، و هیدروآکوستیک و کاربردهای آن در اقیانوس‌شناسی توسط محققان ‌و اعضای ‌هیات علمی پژوهشگاه به صورت مجازی در نشانی ‌https://www.skyroom.online/ch/inioas/workshop‌ ‌ برگزار می‌شود.

غرفه پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در بیست‌و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن‌بازار میزبان برگزاری مسابقه «سواد اقیانوسی»، رویداد ایده پردازی، نقاشی کودکان، معرفی ‌فناورهای ‌توسعه داده شده، نمایش ماکت موجودات دریایی و مرجان ها و تجلیل از پژوهشگران در ایام هفته پژوهش خواهد بود.

 

بررسی نظام ملی نوآوری در آموزش عالی در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور نیز روز دوشنبه ۲۱ آذر میزبان نشست سند نظام ملی نوآوری در حوزه آموزش عالی است. سحر کوثری معاون پژوهشی این مرکز و دبیر این نشست است و مصطفی صفدری رنجبر مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، رضا تقی زاده مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی، اصغر زمانی عضو هیات‌علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و محمد خادمی عضو هیات‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در این نشست سخنرانی می‌کنند که به شکل مجازی نیز قابل استفاده است.

ویژه‌ برنامه هفت در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی هم به مناسبت هفته پژوهش و فناوری کارگاه‌های آموزشی متنوعی را برگزار می کند. ویژه‌ برنامه هفت در هفته پژوهش شامل برگزاری ۶ عنوان کارگاه آموزشی کاربردی (به صورت مجازی) و تور آشنایی با آزمایشگاه‌های علوم ورزشی (به صورت حضوری) توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از ۱۳ تا ۱۶ آذر ۱۴۰۱ برگزار شده است.

کارگاه مجازی آشنایی با فرآیند اخذ کد اخلاق در علوم ورزشی، تور آشنایی با وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی علوم ورزشی (حضوری)، کارگاه مجازی آشنایی با فرآیند ثبت اختراع در علوم ورزشی، کارگاه مجازی آشنایی با اکوسیستم نوآوری‌های ورزشی | مدرس: دکتر مهدی رسولی، کارگاه مجازی آشنایی با نرم‌افزار اندنوت، کارگاه مجازی آشنایی با پایگاه‌های اطلاعات علمی و کارگاه مجازی آشنایی با اصول مقاله‌نویسی از برنامه های این پژوهشگاه در این هفته است.

 

برگزاری ۱۰ نشست علمی در ایرانداک

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) نیز برگزاری ۱۰ نشست‌ تخصصی با عناوین نقش پژوهش در صنعت فناوری اطلاعات: چالش‌ها و راهکارها، تاثیر پژوهش و مسئولیت‌پذیری موسسه‌های آموزش عالی، سیاست‌های علم و فناوری؛ گذشته و آینده، فرایندهای قضائی در رسیدگی به سرقت علمی، بررسی و تحلیل بهره‌گیری از فیلد موضوع در پایگاه‌های اطلاعات علمی ایرانی و خارجی، شخصیت شناسی، تعامل با آیینه هوشمند، هوش مصنوعی: کاربردها و چالش‌ها، مبانی و ابزارهای هستان‌نگاری، استخراج پیشنهادهای پژوهش از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های فارسی‌زبان را به ترتیب از ۱۲ تا ۱۶ آذر در برنامه خود داشته است.

 

بازار داغ نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی در هفته پژوهش

 

برگزاری نشست‌هایی در زمینه مدیریت و ادبیات در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

گروه پژوهشی مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم به‌ مناسبت هفته پژوهش نشست ابعاد هویتی پژوهش از رهگذر مدیریت را امروز (سه شنبه ۱۵ ‌آذر) برگزار می‌کند.

همچنین پژوهشکده زبان و ادبیات با برگزاری نشست ارزیابی نشریات زبان و ادبیات فارسی را روز دوشنبه ۲۸ آذر به استقبال هفته پژوهش می‌رود.

پژوهشگاه هوافضا و کارگاه‌‌های آموزشی مجازی

پژوهشگاه هوافضا نیز کارگاه آموزشی صفر تا صد راه‌‌اندازی کسب و کارهای نوین فناوری‌‌محور (استارت آپ) را یکشنبه آینده ۲۰ آذر و کارگاه آموزشی آشنایی با فرآیند طراحی و توسعه تونل‌های شوک جهت آزمایشات آیرودینامیکی آنتالپی بالا را روز سه‌شنبه ۲۲ آذر برگزار می کند.

کارگاه آموزشی پیاده‌‌سازی روش‌‌های بهینه‌‌سازی فرا ابتکاری نوین پنج سال اخیر نیز روز چهارشنبه ۲۳ آذر برپا می شود.

به گزارش ایرنا، هفته پژوهش ۱۴۰۱ از ۱۹ تا ۲۵ آذر با برگزاری برنامه های متنوعی گرامی داشته می‌شود. همزمان با این هفته امسال سه نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی برگزار می شود؛ بیست‌وسومین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار (با حضور همه دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و انجمن‌های علمی، دانشگاه آزاد و معاونت‌های پژوهشی وزارتخانه‌ها)، دهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت (نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی) و چهارمین دوره نمایشگاه تستا (نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی).

اسامی روزهای هفته پژوهش شامل شنبه ۱۹ آذر؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری،۲۰ آذر؛ مدرسه و آینده‌سازان خلاق، ۲۱ آذر؛ علوم انسانی و علوم پایه - ارکان اقتصاد دانش‌بنیان، ۲۲ آذر؛ دانشگاه، مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، ۲۳ آذر؛ پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی، ۲۴ آذر؛ دانشمندان و سرآمدان علم؛ پیشران پژوهش و فناوری است.

 

منبع : ایرنا

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما