ارزش سهام گوگل از مرز 2 تریلیون دلار گذشت

اقتصاد ۱۰۰ - گزارش‌های مالی ابتدای سال 2024 آلفابت نشان می‌دهند که علیرغم مواجه شدن با مشکلاتی نظیر ظهور هوش مصنوعی، این شرکت هنوز در مسیر رشد قرار دارد؛ طی این گزارش مشخص شد که ارزش سهام گوگل از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرده است.

ارزش سهام گوگل از مرز 2 تریلیون دلار گذشت

به گزارش گروه دانش و فناوری، سال گذشته با ظهور هوش مصنوعی که در واقع نوعی رقیب موتورهای جستجو به شمار می‌رود، برخی شرکت‌ها مانند گوگل دچار چالش شدند. این شرکت برای عقب نماندن از این وادی، دست به تولید هوش مصنوعی مخصوص به خودش را زد و توانست در مسیر پیشرفت باقی بماند. ارزش بازار این غول فناوری که در در ماونتین ویو مستقر است به بالای 2 تریلیون دلار رسیده که نشان می‌دهد هنوز دود از کنده بلند می‌شود.

آلفابت، شرکت مادر گوگل، در نوامبر سال گذشته توانست ارزش بازار را به 2 تریلیون دلار برساند، اما اکنون با پشت سر گذاشتن این مرز، به طور کامل موفق به این دستاورد جدیدی شده است. در حال حاضر، آلفابت با ارزش بازاری که در حال حاضر حدود 2.146 تریلیون دلار به عنوان چهارمین شرکت با بیشترین ارزش جهان شناخته می‌شود. این موقعیت آلفابت را پشت مایکروسافت (3 تریلیون دلار)، اپل (2.6 تریلیون دلار) و انویدیا (2.2 تریلیون دلار) قرار می‌دهد. در رده‌ی پایین‌تر، آمازون (1.8 تریلیون دلار) و متا (1.1 تریلیون دلار) را می‌توان ذکر کرد.

گوگل، با اعلام اینکه در حال حاضر به دنبال راه‌حل‌هایی برای بهره‌برداری از فناوری‌های هوش مصنوعی خود برای فروش موفق است، نشان داده که توانایی مقابله با چالش‌های جدید را دارد. گزارش مالی فصل اول سال 2024، با جذب توجه معامله‌گران بازار بورس، باعث افزایش قیمت سهام گوگل شده است.

در سه ماه نخست سال جاری، آلفابت به سودی در حدود 23.7 میلیارد دلار و درآمدی به میزان 80.5 میلیارد دلار دست یافت. این میزان درآمد نشان دهنده افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و سود نیز 14 درصد بیشتر از فصل تعطیلات سال گذشته است.

ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، تاکید کرد که عملکرد درخشان گوگل در زمینه‌های مختلف از جمله سرچ، یوتوب و خدمات ابری، به وضوح دیده شده و این شرکت در حال آماده‌سازی برای ورود به عصر جمینای است. او اعلام کرد که گوگل به زودی مراسم توسعه‌دهندگان خود را آغاز خواهد کرد و احتمالاً پس از معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، از پیکسل 8A نیز رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما