همراه اول، دیجی کالا را خرید

اقتصاد ۱۰۰ - شنیده‌ها حاکی از آن است که همراه اول، سهام دیجی کالا را خریداری کرده است و این معامله نهایی خواهد شد. بنیان‌گذاران بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران چه می‌شوند؟

همراه اول، دیجی کالا را خرید

به گزارش گروه دانش و فناوری،در خبرهای امروز خبری بسیار عجیب و ضرب‌العجلی آمده است که برای خود ما هم بسیار شوکه‌کننده بود. ظاهراً همراه اول با خرید سهام سرآوا و بنیان‌گذاران دیجی کالا قصد دارد خود را به عنوان سهامدار عمده بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران معرفی کند. پس از پیگیری‌ها مشخص شد که فروش سهام دیجیکالا به همراه اول قطعی است و این امر در مراحل پایانی و امضای قرارداد دو طرف قرار دارد

دیجی‌کالا سالهاست که با قدرت بر جایگاه نخست فروشگاه‌های اینترنتی ایستاده است و هیچ فروشگاه دیگری تاکنون نتوانسته به گرد پای آن هم برسد. این فروشگاه میزبان میلیون‌ها کالا است و حجم بسیار بالایی از خریدهای اینترنتی مردم را به صورت روزانه به سمت منزل آنان ارسال می‌کند.

دیجیکالا علی‌رغم همه تلاش‌ها بیش از 4 سال است که نتوانسته وارد بورس شود و این یکی از شکست‌های بزرگ این فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود. با فروش سهام دیجی کالا به شرکت همراه اول حالا به نظر می‌رسد این غول خرده فروشی از عرضه سهام خود در بورس منصرف شده است.

به نظر مراحل واگذاری دیجی کالا به همراه اول درحال نهایی شده است که با این اتفاق، همراه اول بزرگترین سهامدار دیجیکالا خواهد شد.

در صورت نهایی شدن این خرید، این دومین خروج بنیان‌گذاران یک استارت‌آپ پس از خروج میلاد منشی‌پور از تپسی، به شمار می‌آید. هم‌اکنون بنیان‌گذاران دیجی‌کالا یعنی سعید و حمیدی محمدی در مجموع ۳۲.۳۶ درصد سهام دیجی‌کالا را به خود اختصاص داده‌اند و سهم سرآوا از دیجی‌کالا ۲۵.۰۳ درصد است از همین رو در صورتی که همراه اول موفق به خرید سهام بنیان‌گذاران و سرآوا شود، تبدیل به سهامدار اصلی دیجی کالا خواهد شد.

همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

دیجی‌کالا بیش از ۴ سال است که تلاش می‌کند موفق به عرضه سهام خود در بورس شود اما طی سال‌های گذشته همواره با شکست مواجه شده است حال به نظر می‌رسد بنیان‌گذاران پس از شکست در عرضه سهامشان در بورس و خروج از این سرمایه‌گذاری می‌خواهند با فروش سهام خوداحتمالا به صورت کامل از دیجی‌کالا خارج کنند.

سال گذشته با تغییر ساختار مدیریتی دیجی‌کالا تا حدودی مسیر این خروج فراهم شد. بنیان‌گذاران به صورت کامل مدیریت هلدینگ دیجی‌کالا را به دست گرفتند و مسعود طباطبایی را به عنوان مدیرعامل مارکت‌پلیس دیجی‌کالا انتخاب کردند.

خرید دیجی کالا توسط همراه اول فعلاً قطعی نیست

حمید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تأیید کرد که مذاکرات با حرکت اول، سرمایه‌گذار خطرپذیر همراه اول، در جریان است اما هنوز واگذاری صورت نگرفته است.

محمدی در این پست نوشت‌: «ما در ماه‌های گذشته مذاکراتی را با تعدادی از سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم که یکی از این شرکت‌ها حرکت اول، شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول، بوده. هیچ‌یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده.

مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکارانمان خواهیم رساند.»

همراه اول می‌خواهد بزرگترین سهامدار دیجی کالا شود

انتهای پیام

منبع : تکراتو

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما