مشکلات احتمالی عرضه کارت گرافیک های RX 7900 – خبری از مدل مرجع در چین نیست

به تازگی سایت Igor’sLAB گزارشی منتشر کرده و در آن، با استناد با منابع مختلف نظیر شرکای برد AMD، پیش‌بینی کرده که احتمالاً عرضه اولیه کارت گرافیک های Radeon RX 7900 XT/XTX شرکت AMD با مشکلاتی همراه خواهد بود. اینطور که گفته شده، 10,000 دستگاه کارت گرافیک MBA (Made by AMD) که طراحی مرجع دارند برای بازار اروپا، آفریقا و خاورمیانه تدارک دیده شده است. بازار آلمان به تنهایی 3,000 دستگاه از این عدد را به خود اختصاص می‌دهد که یک عدد منطقی است، اما تنها 7,000 دستگاه کارت گرافیک را برای الباقی کشورهای این مناطق باقی می‌گذارد.

مشکلات احتمالی عرضه کارت گرافیک های RX 7900 – خبری از مدل مرجع در چین نیست

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از سخت افزارمگ،منابع دیگری که Igor به آن‌ها دسترسی داشته نیز خبر داده‌اند که کارت گرافیک های Radeon RX 7900 هنگام عرضه همچنان مشکلات بهینه‌سازی بایوس دارند و نشت اطلاعات از حافظه، باعث فریز شدن صفحه می‌شود و تصویر نیز تأخیر دارد. همچنین، بار دیگر گزارش شده که حداقل تا پایان ماه ژانویه 2023، خبری از عرضه کارت گرافیک‌های سفارشی این سری به بازار نخواهد بود.

در همین حال، رسانه‌های سخت افزاری چین به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ کارت گرافیک مرجعی از سری RX 7900 قرار نیست در کشور آن‌ها عرضه شود. این اتفاق به احتمال زیاد تحت تأثیر تنش‌های میان چین و تایوان رخ می‌دهد. در نتیجه، فقط و فقط کارت گرافیک‌های سفارشی RX 7900 در چین عرضه می‌شوند و این یعنی افزایش قیمت و کمبود موجودی. نکته جالب‌تر درباره بازار چین، این است که بازار چین به میزان قابل توجهی در تسخیر انویدیاست و وضع نامناسب موجودی کارت گرافیک‌های RX 7900، کار AMD را در این بازار سخت‌تر از قبل می‌کند.

منابع دیگری که سایت BoardChannels به آن‌ها دسترسی داشته نیز ادعا کرده‌اند که روند تولید کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 در چین به خاطر شیوع دوباره کووید-19 و همچنین تعطیلی برخی کارخانه‌ها تحت تأثیر منفی قرار گرفته است. برخی از این کارخانه‌ها مدت کمی می‌شود که مجدداً بازگشایی شده‌اند و مدتی زمان می‌برد تا تیراژ تولید و مونتاژ این کارت گرافیک‌ها به عدد مطلوب AMD بازگردد.

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما